Kaksi Oulun yliopiston 6G-professoria jälleen maailman siteeratuimpien joukossa

Oulun yliopiston tutkijat Mehdi Bennis ja Tarik Taleb ovat jälleen päässeet Highly Cited Researchers -listalle. Tämä tarkoittaa, että he ovat yhden prosentin parhaimmistossa omalla alallaan tutkimusjulkaisujen viittausten määrässä.
University of Oulu's 6G professors again among the top researchers in the world

Suomessa työskentelevistä tutkijoista listalle nousi tänä vuonna 18 tutkijaa. Näistä siis kaksi sijoittuu Oulun yliopiston langattoman tietoliikenteen tutkimuskeskukseen (CWC) ja Suomen Akatemian koordinoimaan 6G-lippulaivaan, joka on vuonna 2018 alkanut kahdeksan vuoden tutkimuskokonaisuus. Bennis ja Taleb olivat listalla myös viime vuonna.

Maailman viitatuimpien tutkijoiden listalle pääsee, kun tutkijalla on useampi artikkeli, joka sijoittuu viittausten määrässä yhden prosentin parhaimmistoon omalla tieteenalallaan. Listaus tehdään Web of Science -viittaustietokannasta aina kymmenen edellisen vuoden ajalta.

Lue aiempi Mehdi Bennisin haastattelu ja linkkejä hänen tutkimukseensa täältä.

Tarik Talebin tutkijaesittely löytyy täältä.

Tutkijoita löytyy Highly Cited Researchers -tietokannasta täältä.

Viimeksi päivitetty: 15.11.2022