Kauppakorkeakoulun tuutori- ja kummihaku on avoinna 4.2.2024 asti

Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun tuutori- ja kummihaku on täällä jälleen! Hakuaikaa on maanantaihin 4.2.2024 asti. Alla kuvaus tuutorin ja kummin tehtävistä sekä siitä, mitä toivomme hakijoilta.

Mitä tuutorin tehtäviin kuuluu?

• uusien suomalaisten ja kansainvälisten tutkinto-opiskelijoiden ryhmäytymisestä huolehtiminen, yliopistoyhteisöön ja kampukseen tutustuttaminen
  • opiskelijoiden auttaminen opiskeluun liittyvissä kysymyksissä

Miksi kannattaa lähteä tuutoriksi?

• saat mahtavia kokemuksia, tutustut uusiin ihmisiin ja opit tärkeitä ryhmässä toimimisen taitoja
  • saat toiminnasta rahallisen korvauksen sekä todistuksen

Mitä kansainvälisten ohjelmien kv-tuutorin ja vaihto-opiskelijoiden kummin tehtäviin kuuluu?

• kansainvälisen vaihto- ja tutkinto-opiskelijoiden vastaanottaminen ja tervetulleeksi toivottaminen, kulttuuriin tutustuttaminen
  • opiskelijoiden tutustuttaminen yliopistoyhteisöön ja muihin opiskelijoihin sekä erilaisten tapaamisten järjestäminen

Miksi kannattaa lähteä kv-tuutoriksi/kummiksi?

• helppo tapa kansainvälistyä ja saada uusia ystäviä eri puolilta maapalloa
  • toiminnasta saa rahallisen korvauksen sekä todistuksen

Mitä tuutorilta ja kummilta toivotaan?

• vastuuntuntoisuutta
  • omat opinnot edenneet OPSin mukaisesti

Olennaisinta kuitenkin on, että tuutori tai kummi on motivoitunut ja innokas opastamaan uusia tutkinto-opiskelijoita ja vaihtareita opintojen aloituksessa!

Tuutoreilta ja kummeilta edellytetään osallistumista kevään 2024 koulutuksiin sekä läsnäoloa syyskuun alusta lähtien, kun uudet opiskelijat saapuvat ja ohjaus alkaa. Keväälle 2025 saapuvien vaihtareiden kummiohjaajien tulee olla paikalla tammikuussa 2025. Kummeille ja kv-tuutoreille voi tulla kysymyksiä myös kesän aikana.

Lisätietoa eri tuutoreiksi ja kummeiksi valittavien opiskelijoiden edellytyksistä sekä eri kohderyhmille järjestettävistä koulutuksista löydät yliopiston nettisivulta.

Ohjauksesta saa rahallisen korvauksen! Ohjauspalkkio on 14,10 €/h. Kauppakorkeakoulu maksaa tuutoreille maksimissaan 15 tunnilta. Kv-ohjelmien tuutoreille ja vaihtarikummeille maksetaan maksimissaan 20 tunnilta. Tuutorina/kummina toimimisesta saa myös todistuksen.

Haettavat tuutorit uusille tutkinto-opiskelijoille:

• 24 tuutoria uusille kandiopiskelijoille (ohjaus suomeksi)
  • 1 tuutori laskentatoimen maisteriohjelman (erillisvalinta) opiskelijoille (ohjaus suomeksi)
  • 4 kv-tuutoria kansainvälisen IBM-kandiohjelman opiskelijoille (ohjaus pääosin englanniksi)
  • 8 kv-tuutoria kansainvälisten maisteriohjelmien opiskelijoille (ohjaus pääosin englanniksi)
    • Business Analytics
    • IBM
    • FMA
    • Economics
    • Sustainable Marketing
    • Finance

Haettavat kummit saapuville vaihto-opiskelijoille (ohjaus englanniksi):

• 10 kummia syyslukukaudelle 2024 saapuville vaihto-opiskelijoille (sisältää myös kaksoistutkinto-opiskelijoiden ohjauksen)
  • 5 kummia kevätlukukaudelle 2025 saapuville vaihto-opiskelijoille

Tässä hakuohjeet:

Täytä sähköinen hakulomake 4.2.2024 mennessä. Hakulomakkeeseen tulee laittaa liitteeksi:

1. Kuvallinen CV PDF-muodossa
  2. Opintosuoritusote

Peppi: Opiskelijan työpöydän yläreunasta löydät linkin Atomiin, jonka kautta voit hakea itsellesi opintosuoritusotteen. (Atomi > Uusi tilaus > Opintosuoritusote > Tilaa > Opintosuoriteote ilmestyy ladattavaksi Atomin Dokumentit-osioon)

1. Kv-tuutori ja kummihakijat lisäävät myös esittelykirjeen.

Jäikö jokin mietityttämään? Lisätietoa ja linkki sähköiseen hakulomakkeeseen löytyy yliopiston Tuutorointi -sivuilta.

Kauppakorkeakoulu tekee lopulliset valinnat hakemusten ja supertuutoreiden vetämien ryhmähaastattelujen perusteella. Kaikki hakijat haastatellaan!

Tuutorihaastattelut järjestetään yliopistolla kauppakorkeakoulun neuvotteluhuoneessa TA115 12.2., 13.2., 14.2. ja 15.2.

Valintapäätökset ilmoitetaan viikolla 8.

Jos sinulla on kysyttävää, autamme mielellämme – meihin saa yhteyden sähköpostitse.  Lisätietoa voi kysyä supertuutorien student.oulu.fi-sähköpostiosoitteista.

Hakuterveisin,

Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu ja koulutuksen lähipalvelut yhteistyössä supertuutoreiden kanssa:

Janne (sähköposti janne.v.vaisanen) ja Anna (sähköposti anna.piirainen)

Viimeksi päivitetty: 20.1.2024