Kevään yhteishaut päättyivät – yli 4 500 hakijaa kauppakorkeakoulun tutkinto-ohjelmiin

Kevään toinen yhteishaku suomenkielisiin hakukohteisiin päättyi 30.3. Kauppakorkeakoulun hakukohteisiin jätettiin yhteensä 2 226 hakemusta. Tammikuussa englanninkielisten hakukohteiden yhteishaussa kauppakorkeakouluun saapui 2 361 hakemusta.

Kevään toisessa yhteishaussa haettiin suomenkielisiin tutkinto-ohjelmiin. Kauppatieteet oli jälleen kerran Oulun yliopiston kolmen suosituimman hakukohteen joukossa lääketieteen ja psykologian jälkeen. Kauppatieteiden kandidaatti- ja maisteriohjelmaan hakijoita oli yhteensä 2 070. Lisäksi avoimen väylän kautta hakijoita oli 48. Aloituspaikkoja kandidaattiohjelmaan on kaikkiaan 225.

Laskentatoimen maisteriohjelman kymmentä aloituspaikkaa tavoitteli 108 hakijaa. Ohjelma oli neljänneksi suosituin kaikista Oulun ylipiston suomenkielisistä maisteriohjelmista.

Kandidaattiohjelmien pääasiallinen valintatapa on todistusvalinta. Kauppatieteellisen alan yhteisvalinnan valintakoe järjestetään 6.6. Todistusvalinnan tulokset julkaistaan 29.5. mennessä ja valintakoevalinnan tulokset viimeistään 7.7.

Lue aiheesta lisää: 17 582 hakijaa Oulun yliopiston suomenkielisiin koulutuksiin

Viimeksi päivitetty: 3.4.2023