Kirjaston palvelut ja aukioloajat kesällä 2024

Tähän tiedotteeseen on koottu poikkeuksia kirjaston palveluissa kesäkuusta elokuun loppuun. Muistathan, että kirjaston tarjoamat e-aineistot ja verkkopalvelut Oula-Finnassa ovat käytössäsi 24/7 myös lomakaudella!

Poikkeukselliset aukioloajat 1.6.–31.8.

Katso Oulun yliopiston kirjastojen aukioloajat kesällä 2024. Kirjastojen päiväkohtaiset aukioloajat tarkistat kätevästi myös Oula-Finnasta tai opiskelijoiden Tuudo-mobiilisovelluksesta.

Kaikki kirjaston toimipaikat ovat kiinni 1.–31.7.2024. Oulaisten oppimiskeskus on kiinni 21.6.–2.8.2024.

• Omatoimikäyttö on mahdollista kulkuoikeuden lunastaneille yliopiston 24/7-tiloissa ja Sosiaali- ja terveysalan kirjastossa koko kesän ajan.
  • Kirjastossa paikalla oleviin aineistoihin voi tehdä hyllyvarauksia kirjaston toimipaikan ollessa kiinni, mutta ne noudetaan hyllyistä vasta kirjaston avautuessa.
  • Kirjaston kaukopalvelu on suljettu 1.–31.7.

Muista uusia lainasi myös kesällä

Kesällä ei ole automaattista lainojen uusintaa, mutta eräpäivät hyppäävät heinäkuun yli kirjastojen kiinniolon vuoksi. Oulun yliopiston ja Oamkin henkilökunnan lainat uusiutuvat automaattisesti myös kesällä, jos lainoihin ei ole varauksia.

Kesäkuun lopussa lainoja uusittaessa eräpäivät siirtyvät siis elokuun alkuun, jos lainoihin ei ole varauksia. Muistathan uusia tai palauttaa lainasi ajoissa! Lainojen uusinta onnistuu kätevästi kirjautumalla Oula-Finnaan tai Tuudo-mobiilisovelluksella myös lomareissulla.

Kirjastojen ulkopalautuslaatikot

• Tiedekirjasto Pegasuksen ja Lääketieteen kirjaston palautusluukut ovat käytössä, ja niihin voi jättää palautuksia koko kesän ajan.
  • Sosiaali- ja terveysalan kirjaston palautuslaatikko Paasi-rakennuksen aulassa on käytössä kampuksen aukioloaikoina kesäkuussa ja elokuussa. Heinäkuussa Kontinkankaan kampus on suljettu, joten lainojen palauttaminen on mahdollista vain kirjaston omatoimilätkän hankkineille.
  • Oulaisten oppimiskeskuksen palautuslaatikko on pois käytöstä kirjaston kiinnioloajan 21.6.–2.8.

Huom! Palautuslaatikoihin jätetyt lainat palautetaan vasta kirjaston seuraavana aukiolopäivänä klo 8. Katso kirjastojen palautuslaatikoiden sijainnit.

Apua tiedonhakuun – myös kesällä!

Tietopalvelupäivystys

Kesäkuu

• Tiedekirjasto Pegasus: ma-pe klo 9-15 etänä ja paikan päällä tietopalvelupisteellä (1. krs). Huom! 7.6. klo 11-15 (etänä).
  • Lääketieteen kirjasto: ma-pe klo 9-11 ja 12-15 etänä ja paikan päällä kirjastossa ajanvarauksella. Huom! 7.6. ei tietopalvelua.
  • Sosiaali- ja terveysalan kirjasto: ma-pe klo 9-15 etänä ja paikan päällä kirjastossa ajanvarauksella. Huom! 7.6. ei tietopalvelua.

Heinäkuu

• Kirjaston toimipaikat ovat kiinni, ei tietopalvelua.

Elokuu

• Tiedekirjasto Pegasus: 1.–9.8. ma-pe klo 11-14 etänä ja paikan päällä tietopalvelupisteellä (1. krs). 12.8. alkaen ma-pe klo 9-15.
  • Lääketieteen kirjasto: ma-pe klo 9-11 ja 12-15 etänä ja paikan päällä kirjastossa ajanvarauksella.
  • Sosiaali- ja terveysalan kirjasto: ma-pe klo 9-15 etänä ja paikan päällä kirjastossa ajanvarauksella.

Oulaisten oppimiskeskus: Tarkista asiakaspalvelun aukioloajat Oula-Finnasta. Etäohjausta ajanvarauksella kesäkuussa. Kirjasto on suljettu 21.6.–2.8.

Ota yhteyttä tietopalveluun, kysy neuvoa tai sovi opastusaika:

• Sähköposti: informationservice@oulu.fi
  • Chat (ja Zoom-videopuhelumahdollisuus) kirjaston oppaissa: libguides.oulu.fi
  • Hakupajan varauslomake
  • Tiedekirjasto Pegasuksen tietopalvelu p. 0294 483504
  • Lääketieteen kirjaston tietopalvelu p. 0294 485147 ja 0294 483533
  • Sosiaali- ja terveysalan kirjasto p. 0294 483585  ja 0294 485188
  • Oulaisten oppimiskeskus p. 0294 483505 ja 0294 483533

Kirjaston oppaista löydät oman alasi keskeiset tietokannat käyttöohjeineen sekä tietoa etäkäytöstä 24/7!

Julkaiseminen, opinnäytteet ja tutkimuksen tuki

• Oulun yliopiston opinnäytteiden julkaisemisen tuki (openpublishing@oulu.fi) on suljettuna 22.–28.7.
  • Oamkin opinnäytteiden julkaiseminen: Oamkin Theseukseen tallennettavia opinnäytteitä ei käsitellä 3.–31.7. välisenä aikana.
  • Oamk Journalin toimitus on suljettuna 8.7.–2.8. Oamkilaiset voivat lähettää julkaisuehdotuksia koko kesän osoitteeseen julkaisut@oamk.fi, ja niiden käsittely jatkuu elokuussa.
  • Julkaisutietojen ilmoittamisen palvelut (OuluCRIS-tuki) on suljettuna 1.–28.7.
  • Rinnakkaistallentamisen palvelut on suljettuna 22.7.–4.8.
  • Avoimen julkaisemisen neuvonta on suljettuna 1.–31.7.
  • Bibliometriset palvelut on suljettuna 10.7.–19.7.
  • Väitöskirjojen julkaisupalvelut (Acta-sarja) on suljettuna 1.–31.7. Lue lisää: Väitöskirjan julkaiseminen Acta-sarjassa kesällä 2024.

Kysymyksiä? Ota yhteyttä kirjasto@oulu.fi tai katso kirjaston palvelukohtaiset yhteystiedot.

Aurinkoista kesää!

Viimeksi päivitetty: 30.5.2024