Lähde vaihtoon Eurooppaan!

Entäpä jos viettäisit ensi syys- tai kevätlukukauden opiskellen jossain partneriyliopistoistamme? Haku Erasmus+ -vaihtoon Eurooppaan on auki 1. — 29.2.2024.

Vaihto-opiskelu on erinomainen keino hankkia kansainvälistä kokemusta. Moni vaihdosta palannut on kertonut vaihdon olleen uusien ystävien ja kokemusten myötä yksi elämän parhaista kokemuksista. Selvitysten mukaan vaihdossa kehittyvät myös uteliaisuus, tuottavuus ja sitkeys, mitä erityisesti työnantajat arvostavat.

Vaihto-opiskelijana sinulla on mahdollisuus valita kursseja, joita koto-Suomessa ei lainkaan tarjota. Vaihdossa suoritetut opinnot sisällytetään omaan tutkintoon Oulun yliopistossa, eli vaihtojakso ei tarkoita opintojen viivästymistä. Päin vastoin, vaihdossa suorittamasi kurssit voivat olla jopa keino erottautua massasta tai löytää uusi suunta opinnoille!

Erasmus+ -ohjelman kautta vaihtoon voi lähteä 3-12 kuukaudeksi, eli yhdeksi lukukaudeksi tai vaikka kokonaiseksi lukuvuodeksi. Vaihtokohteet ovat tiedekunta- tai opintoalakohtaisia: oman tutkinto-ohjelmasi vaihtokohteista saat tietoa omalta kv-koordinaattoriltasi.

Jokainen Erasmus+ -ohjelman kautta vaihtoon lähtevä on oikeutettu kuukausikohtaiseen matka-apurahaan. Lisäksi perheellisille opiskelijoille myönnetään lisätukea. Myös Kela myöntää opintotukeen korotusta ulkomailla opiskelun ajaksi.

Kiinnostuitko vaihto-opiskelusta? Tule kuulemaan ja kyselemään lisää! Kansainvälisen liikkuvuuden palvelut ovat helmikuun Erasmus+ -haun aikana tavoitettavissa seuraavasti:

• Erasmus+ infoständi 6.2. klo 11-13 Career Centren edessä osana EU Careers pop-upia
  • MobilityHub joka tiistai klo 10-12 Telluksen 1. kuutiossa
  • Virtuaalitoimisto joka keskiviikko klo 14-15 Zoomissa

Tilaisuuksiin voit vain pölähtää paikalle; autamme mielellämme hakuprosessissa ja vastaamme mieltä askarruttaviin kysymyksiin! Lisäksi voit olla aina yhteyksissä oman tiedekuntasi kv-koordinaattoriin, mikäli haluat tietää tarkemmin alasi vaihtokohteista tai opintojen sisällöstä.

Tutustu myös vaihto-opiskelun ohjeisiin yliopiston nettisivuilla.

Viimeksi päivitetty: 29.1.2024