LikiDigi-hankkeessa tapahtuu syksyllä 2022

Tulevana syksynä LigiDigi-hankkeessa on monenlaista toimintaa!

LigiDigi-hankkeen toiminta alkaa taas elokuussa ja jatkuu vilkkaana läpi syksyn. Hanke on kohdennettu oululaisille, 18–64 –vuotiaille, jotka eivät ole työssä, työelämässä tai ovat opiskelijoita, jotka kaipaavat tukea arkeensa opiskeluiden rinnalle.

Ligi-Digi-hanke järjestää erilaisia ryhmiä digitaitojen vahvistamisesta omaa opintopolkua pohtiviin ja hyvinvointia tukeviin matalan kynnyksen ryhmiin.

LigiDigin Digikahvila avaa ovensa jo elokuussa. Digikahvilaan voi tulla juttusille kahvikupin äärelle ja saada samalla digiopastusta ja tietoa esimerkiksi Microsoftin käytöstä. Lisäksi apua voi kysyä henkilökohtaisten digipulmien ratkaisemiseen!

Haluaisitko työkennellä vapaaehtoisena? LikiDigin kautta sinulle on myös tarjolla mahdollisuus toimia LikiDigin vapaaehtoisena 18–64 -vuotiaiden parissa. LigiDigi tarjoaa vapaaehtoisten voimin asiointi- ja saattoapua arjen eri tilanteissa sekä tukea digitaalisten laitteiden käyttöönottoon ja käyttöön työikäisille oululaisille. Vapaaehtoiset käyvät tarpeen mukaan asiakkaiden kanssa kaupassa, terveyskeskuksessa tai jutustelevat vaikkapa kahvikupin äärellä.

Tehtävään opastetaan ja koulutetaan ja vapaaehtoistyön koordinaattori voi lähteä mukaan arjen apu -keikalle. Vapaaehtoiset pääsevät myös osallistumaan yhteisiin mukaviin virkistäytymispäiviin sekä saavat toimintaan osallistumisesta itselleen todistuksen. Toimintaan voi osallistua vain sen verran kuin omiin aikatauluihin sopii.

LigiDigi tarjoaa apua arkeen sekä yksilöohjausta. Jos kaipaat kaveria vaikkapa virastoihin, uuteen opiskelupaikkaan tutustumiseen tai kauppareissulle, tule mukaan LikiDigin toimintaan! Yksilöohjauksessa saat apua ja ohjausta kokonaisvaltaiseen elämäntilanteeseen tukea antavien keskustelujen avulla.

Yksilöohjauksessa voi pohtia tulevaisuuden suunnitelmia ja rakentaa polkuja opintoihin ja työelämään. Osallistuja saa omatyöntekijän ja tapaamiset voivat toteutua niin kasvotusten, kuin etänäkin.

Hankkeen yksilöohjaukseen osallistuminen on vapaaehtoista, perustuu luottamukseen sekä valmiuteen ja motivaatioon tarkastella omaa elämäntilannetta ja tulevaisuutta. Tapaamisten sisältö ja niiden tiheys vaihtelevat henkilökohtaisten tavoitteiden ja tarpeiden mukaisesti.

Kiinnostuitko? Tutustu hankkeeseen ja ilmoittaudu mukaan https://likidigi.fi/ !

Viimeksi päivitetty: 2.8.2022