Loppusyksyn ryhmät ja työpajat opiskelun tueksi

Ohjauspalveluiden loppusyksyn työpajoissa ja ryhmissä on vielä tilaa.

Höllää otetta - ryhmä vaativille opiskelijoille

Höllää otetta -ryhmä keskittyy haitallisen perfektionismin sekä vaativuuden kanssa pärjäämiseen etenkin opintojen näkökulmasta. Ryhmän tavoitteena on lisätä ymmärrystä omaa vaativuutta kohtaan ja harjoitella joustavampaa suhtautumista opiskeluun. Ryhmä kokoontuu kuusi kertaa keskiviikkoisin klo 12.30-14.30: 30.10., 6.11, 13.11, 20.11, 27.11 ja 4.12. Ryhmän vetäjät: opintopsykologit Pauliina Silva ja Kersti Lantto. Ilmoittaudu mukaan täältä, ryhmässä on vapaanan kaksi paikkaa.

VENE – Vertaistukitoimintaa neuromoninaisille opiskelijoille

Ryhmä on suunnattu opiskelijoille, joilla on tai jotka epäilevät itsellään jotakin neuromoninaisuuden kirjoon kuuluvaa piirteistöä (esim. autisminkirjon piirteet, ADHD tai sen piirteet tms.). Toimintaan osallistumiseen ei tarvita diagnoosia. Ryhmä kokoontuu joka toinen keskiviikko klo 12.15–14.15. Ryhmään ilmoittaudutaan joka kerralle erikseen. Ryhmän vetäjät: neuropsykiatrinen valmentaja Katja Holtinkoski-Perttula ja opintopsykologi Hanna-Liisa Kärsämä. Ilmoittaudu täältä mukaan ryhmäkerroille.

Opinnäytetyö jumissa työpaja

Opinnäytetyön jumeihin keskittyvässä työpajassa aihetta lähestytään tiedon, pohdintatehtävien sekä keskusteluiden kautta. Työpajan ohjaajana on opintopsykologi Simo Ahonen Tampereen yliopistosta. Simo on paneutunut viime vuosina opinnäytetöiden jumittumisiin. Hän on kirjoittanut teoksen Opinnäyte jumissa – mitä tehdä kun homma ei etene (Vastapaino, 2023). Työpaja järjestetään 21.11 klo 14.00-16.00 Linnanmaan kampuksella (L10), ilmoittaudu mukaan täältä!

Aloittamisen vaikeus työpaja

Tule taklaamaan aloittamisen vaikeus opintopsykologiharjoittelijan järjestämään työpajaan!  Työpajassa käydään läpi erilaisia vinkkejä ja tehdään harjoituksia, joiden avulla tartut toimeen silloinkin, kun se tuntuu vaikealta. Työpaja järjestetään 26.11. klo 14-16 Linnanmaan kampuksella ohjauspalveluiden tilassa. Mukaan mahtuu 15 opiskelijaa.

Ilmoittaudu ryhmään lähettämällä sähköpostia osoitteeseen Marja.Filatova@oulu.fi, Kirjoita viestiin: Etunimesi, sukunimesi, tutkinto-ohjelmasi sekä sähköpostiosoitteesi (yliopiston tai OAMK:n virallinen sähköpostiosoite). Työpajan vetäjä: opintopsykologiharjoittelija Marja Filatova.

Study together - opiskeluryhmä

Kaipaatko opiskeluseuraa ja kampuksella olemista? Tule mukaan opiskelemaan yhdessä sekä kokeilemaan, miltä ajastimen kanssa työskentely tuntuu. Voit tulla mukaan tapaamisiin ilmoittautumatta. Tarvitset mukaan tapaamiseen oman edistettävän työsi ja halutessasi esimerkiksi välipalaa. Ryhmän vetäjinä toimivat ohjauspalveluiden työntekijät.

Syksyn tapaamisajat: 10.9., 17.9., 24.9., 1.10., 8.10., 15.10., 29.10., 5.11., 12.11., 19.11., 26.11., 3.12. ja 10.12.2024. Ryhmä kokoontuu tiistaisin klo 12.00-14.00, halutessasi voit jäädä tilaan opiskelemaan klo 15.00 saakka. Tila: Timjami, Julinian Garden, Linnanmaan kampus (huom! 19.11. ja 10.12. tilana Meirami, Julinian Garden).

Viimeksi päivitetty: 18.10.2024