Lotta Leinonen ja Teemu Virtanen edustavat opiskelijoita yliopiston hallituksessa 2024–2025

Oulun yliopiston ylioppilaskunnan (OYY) edustajisto on valinnut Lotta Leinosen ja Teemu Virtasen opiskelijoiden edustajiksi Oulun yliopiston hallitukseen kaudelle 2024–2025. Teemu Virtanen on jatkava jäsen ja Lotta Leinonen nousee Miriam Putula-Vasarin tilalle.
Lotta Leinonen L3-salin edessä Linnanmaan kampuksella. Hänellä on kädessään kahvikuppi ja hän hymyilee.

Hallitus on yliopiston ylintä toimeenpanovaltaa käyttävä elin ja se päättää muun muassa yliopiston toiminnan ja talouden keskeisistä tavoitteista, strategiasta ja varallisuudesta. Hallituksen 11 jäsenestä 5 edustaa yliopistoyhteisön ulkopuolisia jäseniä ja opiskelijoilla, professoreilla ja muulla henkilöstöllä on kaikilla kaksi edustajaa. Hallituksen opiskelijajäsenten toimikausi on kaksi vuotta ja muiden jäsenten neljä vuotta.

OYY hakee parhaillaan opiskelijoiden hallinnon edustajia eli hallopedeja kaudelle 2024–2025 myös muihin yliopiston toimielimiin, kuten yliopistokollegioon ja tiedekuntien toimielimiin. Opiskelijat voivat hakea tehtäviin 19.11.2023 klo 23.59 mennessä.

Oulun yliopiston hallitus

Oulun yliopiston ylioppilaskunnan edustajisto päätti valinnasta 17.10.2023. Katso pöytäkirja

Viimeksi päivitetty: 8.11.2023