Löydä oikeat tekijät oikeaan tehtävään: Käsikirja työnantajamielikuvan ja rekrytointimarkkinoinnin kohentamiseen saatavilla

Kilpailu osaavista työntekijöistä kiristyy jatkuvasti. Rekrytointimarkkinointi on tärkeää, koska se auttaa organisaatioita houkuttelemaan korkealaatuista työvoimaa kilpailluilla työmarkkinoilla. SeutukaupunkiREKRY-hankkeessa on julkistettu työnantajan avuksi käsikirja, jonka aiheena ovat työnantajamielikuva ja rekrytointimarkkinointi.
nainen ja mies keskustelevat pöydän ääressä

Hyvin suunniteltu rekrytointimarkkinointi luo positiivisen kuvan työnantajasta, parantaa työnantajamielikuvaa ja houkuttelee motivoituneita hakijoita. Lisäksi se auttaa organisaatioita erottumaan kilpailijoistaan ja varmistamaan oikeanlaista osaamista tiimiinsä.

Digitaalisen markkinoinnin ja työnantajamielikuvan rakentaminen ei tarvitse olla vaikeaa. Suuren budjetin tai hienojen laitteiden hankkiminen ei ole välttämätöntä, jotta voi tuottaa kiinnostavaa ja osallistavaa sisältöä. Kun jaat kulissien takaisia tarinoita, esittelet tiimisi ja korostat arvojasi, olet jo matkalla kohti vahvempaa työnantajamielikuvaa.

Julkaisu ei ole ainoastaan kokoelma tietoja ja taitoja, vaan se toimii kattavana oppaana kaikille, jotka haluavat vahvistaa osaamistaan keskeisillä uusien työntekijöiden palkkaamiseen ja yrityksen maineen kohentamiseen liittyvillä osa-alueilla.

Paranna käytännön osaamistasi

SeutukaupunkiREKRY-hankkeen yhtenä tavoitteena oli, että yritysten kansainvälisten rekrytointien osaaminen kehittyy ja että yritykset osaavat vastaanottaa työntekijöitä entistä paremmin. Käsikirjan avulla opit brändäyksen, some-kampanjoiden toteutuksen ja mittauksen sekä tärkeimpien markkinointikanavien keskeiset periaatteet.

Käsikirja on rakennettu hankkeen järjestämien tietoiskujen pohjalta. Käsikirjan jokainen osio on suunniteltu itsenäiseksi kokonaisuudeksi. Lukija voi siten lukea koko käsikirjan kerrallaan saadakseen kokonaiskuvan aiheesta tai hyödyntää sitä apuna omien markkinointikampanjoidensa yhteydessä. Tarvittaessa lukija voi myös valita tutustua vain niihin osiin, jotka herättävät erityistä kiinnostusta.

Käsikirjan antia täydentää loppuosa, josta löytyy linkkejä SeutukaupunkiREKRY-hankkeen tietoiskujen videotallenteisiin. Videotallenteissa käsitellään mm. sisäistä työnantajakuvaa, LinkedInin käyttöä rekrytoinnissa ja TikTokia yritysmielikuvan tukena. Lukijalla on videoiden avulla mahdollisuus syventyä aiheisiin tarkemmin ja kuunnella asiantuntijoiden antamia neuvoja ja käytännön vinkkejä. Lisäksi käsikirjan lopusta löytyvä sanasto helpottaa lukijan perehtymistä markkinoinnin ja työnantajamielikuvan keskeisiin termeihin.

Työnantajamielikuvan ja rekrytointimarkkinoinnin käsikirja on saatavilla maksutta täältä.
Lue lisää seutukaupunkiosaajista täältä.

Kysy lisää käsikirjasta:
Markus Rytinki, projektitutkija, Oulun yliopiston Kerttu Saalasti Instituutti, Mikroyrittäjyyskeskus MicroENTRE
markus.rytinki@oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 4.1.2024