MFA on otettu käyttöön opiskelijatunnuksille

Tänään 27.10.2021 on monivaiheinen tunnistautuminen (MFA) asetettu käyttöön kaikille niille opiskelija- ja ulkopuolisille UFO-tunnuksille, joilla se ei vielä ollut käytössä.

Monivaiheisen todentamisen (MFA) omatoiminen käyttöönottaminen yliopiston Microsoft- eli O365-tunnukselle on ollut mahdollista 26.10. saakka.

Keskiviikkona 27.10. MFA on kytketty yliopiston ICT-palvelun toimesta käyttöön myös niille, joilla se ei ollut vielä käytössä. Tällä toimella pyritään estämään käyttäjätunnusten väärinkäytöt ja siten kohentamaan koko yliopiston tietoturvaa.

Kirjautuessasi O365-tunnusta käyttäviin palveluihin sinua vaaditaan nyt todentamaan kirjautuminen omalla puhelimellasi. Olet valinnut itsellesi sopivan todennusmenetelmän ja tallentanut sen MS-tilisi turvatietoon. Jos et ole sitä etukäteen tehnyt, ohjataan sinut kirjautumisvaiheessa se tekemään. Ilman todennustavan tallentamista et pääse kirjautumaan O365-palveluihin yliopiston verkon tai VPN-yhteyden ulkopuolella.

Jos sinulla on kysymyksiä tai ongelmatilanteita liittyen MFA:n käyttöön, ota yhteys yliopiston MFA-tukeen joko käymällä pop-up-pisteissä tai soittamalla tukipuhelimeen.

Opiskelijoita ja ns. UFO-tunnuksen haltijoita on tiedotettu MFA:n käyttöönotosta kahdella sähköpostiviestillä, useilla tiedotteilla ICT-palvelun www-sivuilla, yliopiston Opiskelijalle-sivulla ja Tuudossa.

Viimeksi päivitetty: 27.10.2021