Miten opiskeluaikaiset kokemukset vaikuttavat henkilökohtaiseen kehitykseen? Osallistu Campus International -kyselyyn 15.9. mennessä.

Opetushallitus etsii vastaajia kansainväliseen kyselyyn, jossa selvitetään opiskeluaikaisten kokemusten vaikutusta henkilökohtaiseen kehitykseen, keskittyen erityisesti siihen, millaisia vaikutuksia  opiskelijoiden kansainvälistymiskokemuksilla mahdollisesti on. Kyselyyn etsitään vastaajaksi opiskelijoita, jotka opiskelevat alempaa tai ylempää tutkintoa ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa. Toivotammekin sinut ja kaikki suomalaisissa korkeakouluissa opiskelevat vastaamaan tähän kiinnostavaan kyselyyn!

Tutkimuksen tavoite:

• Kyselyssä selvitetään opiskeluaikana kertyvien kokemusten vaikutuksia opiskelijoiden henkilökohtaiseen kasvuun ja kehitykseen. Fokus on erityisesti kansainvälistymiskokemusten mahdollisilla vaikutuksilla kehittymiseen. Kansainvälistymiskokemuksilla tarkoitetaan tässä yhteydessä kokemuksia, jotka voivat karttua yhtälailla Suomessa kuin ulkomaillakin.

Kohderyhmä:

• Kaikki Suomessa korkeakoulussa opiskelevat, ei ole väliä oletko lähdössä opiskelijavaihtoon vai et. Kyselyyn halutaan vastaajiksi myös niitä, jotka eivät suunnittele vaihtoon lähtöä.

Miksi osallistua:

• Osallistujat vastaavat kyselyyn kahtena ajankohtana, joiden tuloksia verrataan. Kyselyssä pääsee samalla oppimaan itsestään, sillä kyselyn täyttäneet saavat halutessaan henkilökohtaisen koosteen ja vastaustensa perusteella. Kanna kortesi kekoon ja auta meitä kerryttämään tietoa tästä tärkeästä ja kiinnostavasta aiheesta. Kysely tehdään puhtaasti tieteellisistä syistä ja osallistuminen on anonyymiä*.

Miten osallistua:

• Rekisteröitymällä seuraavan linkin: https://survey.institut-istat.com/t/p/fi_campus/ ja lyhyen taustakyselyn kautta 15.9.2022 mennessä. Linkki varsinaiseen kyselyyn tulee pian sähköpostitse ja jatkokysely muutaman kuukauden päästä uudestaan. Kysely on englanniksi.

Lisätietoa hankkeesta löydät Opetushallituksen verkkosivulta.

Jos sinulla on mitään kysyttävää kyselystä, ota yhteyttä meihin osoitteeseen erasmus.korkeakoulutus@oph.fi

* Osallistuminen on vapaaehtoista ja sen voi keskeyttää halutessaan. Kerättyä dataa käsitellään luottamuksellisesti noudattaen tarkkaan henkilötietojen suojelua koskevia sääntöjä. Tietoja arvioidaan anonyymisti, säilyttämällä henkilökohtaiset tiedot erillään muusta kyselydatasta.

Kiitos jo etukäteen osallistumisesta!

Campus International -tiimi Opetushallituksesta

Viimeksi päivitetty: 7.9.2022