Momentumin syyskauden ohjelma julkaistu - kattaus verkkovalmennuksia tarjolla!

Löydät Momentumin koko syksyn tapahtumat nyt hankkeen nettisivuilta. Ilmoittautumiset ovat jo käynnissä kaikkiin syyskuun tilaisuuksiin.

Syyskauden avajaisia vietetään torstaina 9.9., jolloin kouluttajavieraaksi saapuu syksyllä uutuuskirjansa julkaiseva Pia Klemetti. Päivän teemana on Klemetin kirjan mukaisesti puskurityö – harrastus tai sivutyö, josta voit tehdä itsellesi uuden työn, tai lisätuloa pysyvästi tai tarpeen mukaan.

Valmennuksen sisältörunkoa:

➡️ Mitä puskurityö on ja miksi sinulla pitäisi olla sellainen?

➡️ Puskurityö työntekijän, työnhakijan sekä työnantajan näkökulmasta

➡️ Mistä tekijöistä syntyy toimiva puskurityö (eikä mikä tahansa toinen työ)?

➡️ Miten lainsäädäntö käsittelee puskurityötä: työttömyysturva, kilpaileva toiminta, kilpailukielto?

➡️ Mikä sinua motivoi – tyytyväisyyttä ja jaksamista puskurityöstä

Oulussa haku on päällä myös Momentumin ensimmäiseen Sparri-pienryhmään, joka tarjoaa ammatillista identiteettiä selkeyttävää välitilinpäätöstyöskentelyä ja työnhaun terävöittämistä työuran murroskohdissa. Ryhmät ovat tarkoitettu aktiivista sparrausta ja työnhaun toimeenpanevaa aikatauluttamista kaipaaville osaajille.

Kymmenen hengen pienryhmän tuloksellisen ja innostavan toiminnan takana on osallistava ja yhteisöllinen työote. Ryhmätoiminnan tulokset ovat Momentumia edeltäneissä hankkeissa olleet todella hienot - jopa 2/3 ryhmäläisistä on työllistynyt tai löytänyt tilanteeseensa mielekkään ratkaisun prosessin aikana tai pian sen jälkeen.

Syyskuun tarjonnassa on myös kattava, viiden koulutuspäivän verkkomuotoinen Momentum Uravalmennus -paketti, johon ilmoittautumiset ovat niin ikään nyt käynnissä. Voit ilmoittautua valitsemiisi päiviin tai vaikka kaikkiin.

➡️ Ke 15.9. Proaktiivinen työnhaku ja piilotyöpaikat

➡️ To 16.9. Osaamisen kartoittaminen ja sanoittaminen

➡️ To 23.9. Vetovoimainen CV

➡️ Ti 28.9. LinkedIn työnhaun tehovälineenä

➡️ To 30.9. Hakemus ja haastattelu

Uravalmennuksen kouluttajina loistavat Kirsi Pajamäki (Arffman Finland), Tom Laine (HC Services), Reetta Viinanen (UP Partners) sekä Hanna Kela ja Venla Vuorjoki (Momentum).

Syyskuussa kaikki Uravalmennuksen koulutukset toteutetaan verkossa ja voit osallistua niihin koko Pohjois-Suomen alueelta. Kaikki Momentumin tilaisuudet ovat osallistujille maksuttomia.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan! https://www.momentumweb.fi/

Viimeksi päivitetty: 25.8.2021