Neljä työryhmää palkittiin yliopiston arvojen mukaisesta toiminnasta

Digimentorit, Oulun yliopiston kirjaston turvallisen tilan työryhmä, tuotantotalouden tutkimusyksikkö sekä suun terveyden digiloikkaa edistävä tutkimnusryhmä palkittiin yliopiston arvojen mukaisesta toiminnasta.
suurennuslasi

Oulun yliopiston arvoja ovat: onnistumme yhdessä, kannamme vastuuta ja luomme uutta. Näiden arvojen esimerkillisestä toteuttamisesta palkittin lukuvuoden avajaisten yhteydessä neljä työryhmää, jotka ovat eri tavoin edistäneet Oulun yliopiston arvoja toiminnassaan.

Rehtori Jouko Niinimäki palkitsi tänä vuonna Digimentorit, Yliopiston kirjaston turvallisen tilan työryhmän, professori Harri Haapasalon ja tuotantalouden tutkimusyksikön sekä Saujanya Karkin ja tutkimustyöryhmän suun terveyden digiloikka.

Perusteluita palkinnoille yhdistävät palkittujen tasa-arvoinen ja arkea tukeva toimintatapa sekä alla luetellut erityispiirteet.

Digimentoreiden toiminta vahvistaa Oulun yliopiston digitaalisuuteen liittyvien tavoitteiden toteuttamista käytännönläheisesti tarjoamalla tukea digitalisaation hyödyntämiseen eri tilanteissa. Digimentorit vauhdittavat tärkeää jatkuvan ja joustavan oppimisen ajatusta arjen ja tulevaisuuden tarpeet huomioiden.

Kirjaston turvallisen tilan työryhmä on panostanut aktiivisesti niin fyysisen kuin psykologisestikin turvallisen tilan luomiseen ohjein ja kyselyin ja kiinnittänyt näin erityistä huomiota jokaisen kirjaston käyttäjän tasa-arvoiseen kohteluun ja syrjinnän torjumiseen.

Tuotantotalouden tutkimusyksikkö on professori Harri Haapasalon johdolla onnistunut luomaan työympäristön, jossa sekä työ- että opiskelijoiden tyytyväisyys ovat olleet huippuluokkaa. Moderni johtajuus toimii yksilössä suunnannäyttäjänä ja moottorina innovatiiviselle ja kestävän kehityksen huomioivalle työlle.

Saujanya Karki työryhmineen on pyrkinyt kehittämään teknologian ja muun muassa tekoälyn mahdollisuuksia suun terveyden parantamisessa, erityisesti ennaltaehkäisevän hoidon ja saavutettavuduen näkökulmasta.

Palkitut tutkijat ryhmäkuvassa

Kuvassa Suun terveyden tutkimustyöryhmän jäseniä Marja-Liisa Laitala, Katri Kukkola, Saujanya Karki sekä Jaakko Suutala.

Viimeksi päivitetty: 18.9.2024