Nuorten voimaa päätöksentekoon – tervetuloa keskustelemaan BusinessAsemalle!

Kuuluuko nuorten ääni nykymaailmassa? Entä onko nuorilla mahdollisuus vaikuttaa siihen, millainen tulevaisuus tulee olemaan?

Näihin kysymyksiin etistään vastausta Oulun BusinessAsemalla 3. marraskuuta järjestettävässä hybridityöpajassa. Tapahtumassa osallistujat pääsevät pohtimaan tapoja innostaa nuoria aktiivisiksi kansalaisiksi sekä keskustelemaan nuoria koskettavista yhteiskunnallisista haasteista.
A group picture of young people.
Tapahtumatiedot

Mitä: Nuorten voimaa päätöksentekoon - keskustelutilaisuus nuorten osallisuudesta

Milloin: 3. marraskuuta, klo 16.00–17.30

Missä: BusinessAsema, 36 B Hallituskatu 90100 Oulu

Kenelle: Kaikki nuoret ja nuorten osallisuudesta kiinnostuneet ovat tervetulleita!

Rekisteröityminen: Ilmoita meille tulostasi täällä! Tapahtuma on ilmainen.

Kaikille avoin työpaja koostuu paikallisten asiantuntijoiden paneelikeskustelusta sekä ryhmätyöskentelystä. Paneelikeskustelu pidetään pääosin englanniksi, mutta puheenvuorot tulkataan suomeksi. Puhujat jakavat asiantuntemustaan ja fasilitoivat ryhmätyöskentelyä neljän eri aiheen parissa:

• haasteet, joita nuoret kohtaavat Oulussa,
  • miten tulla aktiiviseksi kansalaiseksi,
  • nuorten rooli vihreämmän ja inklusiivisemman Euroopan luomisessa sekä
  • Ukrainan hyökkäyssodan vaikutukset Euroopan nuorisoyhteisöön.

Puhujat:

Eetu Leinonen, Yhteisöasiantuntija, kansainvälisyys ja järjestöt, Oulun yliopiston ylioppilaskunta (OYY)

Mirja Vehkaperä, Oulun kaupunginhallituksen puheenjohtaja, Euroopan alueiden komitean jäsen

Siiri Ruokola, Oulun nuorisovaltuuston (ONE) puheenjohtaja

Tapahtuma järjestetään osana kansainvälistä Euroopan alueiden ja kaupunkien viikkoa. Tapahtuma on kaksikielinen ja siihen voi osallistua sekä suomeksi että englanniksi. Osallistuminen on ilmaista.

Kaikki nuoret ja nuorten osallisuudesta kiinnostuneet ovat tervetulleita keskustelemaan 3.11. klo 16.00–17.30 BusinessAsemalle!

Viimeksi päivitetty: 28.10.2022