Nyt yli 140 kurssia tarjolla UNIC-opiskelijoille

Monitieteinen, yli 140 virtuaalikurssia kattava opintotarjotin on avoinna kaikille UNIC-yliopistoverkoston opiskelijoille. Valitse kurssisi syyslukukaudelle nyt!

UNIC avaa nyt kurssivalikoimaansa kattamaan kaikki UNIC-verkoston kahdeksan yliopistoa. Kurssit ovat englanninkielisiä, ja ne toteutetaan virtuaalisesti.

Kursseja tarjotaan lähes jokaiselta tieteenalalta genetiikan tutkimuksesta teknologian hallinnointioppiin, poliittisesta historiasta aasialaiseen kirjallisuuteen ja post-COVID -liiketoimintaan. Löydät koko kurssitarjonnan täältä. Kurssilistaa päivitetään jatkuvasti uusilla kursseilla.

Jokainen UNIC-yliopistoverkoston yliopistoon kuuluva opiskelija on oikeutettu osallistumaan virtuaalisille kursseille. Huomaathan kuitenkin, että joillekin kursseille on rajoitettu määrä aloituspaikkoja, joten ilmoittautuminen on syytä tehdä hyvissä ajoin. Jokaisesta kurssista saa opintopisteitä – tarkistathan omasta tiedekunnastasi, että voit hyväksilukea opinnot osaksi tutkintokokonaisuuttasi.

UNICin myötä tutustut eurooppalaisiin yliopistoihin ja opiskelijoihin

Virtuaalisen kurssin suorittaminen toisessa yliopistossa on erinomainen tapa oppia eri kulttuureista. Yliopistojen välistä virtuaalista liikkuvuutta testattiin keväällä 2021 Yrittäjyyden kevätkoulussa, jossa mukana olivat Oulun yliopiston lisäksi saksalainen Ruhrin yliopisto Bochumista ja Zagrebin yliopisto Kroatiasta.

Kevätkoulun opiskelijat saivat innostavia kokemuksia ulkomaalaisten opiskelijoiden ja opettajien kanssa työskentelystä. He kokeilivat uusia opiskelutapoja ja tutustuivat erilaisiin luentomenetelmiin ja monitieteelliseen lähestymistapaan. Lue lisää UNIC-Creathonin ja kevätkoulun kokemuksista opiskelijoiden ja henkilökunnan näkökulmasta.

Viimeksi päivitetty: 31.8.2021