Nyytistä tukea mielen hyvinvointiin – Tutustu syksyn tarjontaan!

Opiskelijoille on tarjolla mm. chattejä, ryhmiä, yksilöohjausta sekä vertaiskeskustelutuokioita. Opiskelujen loppuvaiheessa olevien on mahdollista saada tukea ja valmennusta oman suunnan löytämiseen ja potentiaalin tunnistamiseen sekä työelämään ja -uraan liittyvien tavoitteiden kirkastamiseen.
Apua yksinäisyyteen

Yksinäisyys mielessä -vertaisryhmät yksinäisyyttä kokeville opiskelijoille jatkuvat syyskuun alussa. Ryhmiin ilmoittautuminen on nyt käynnissä. Ilmoittaudu mukaan tästä.

Kannattaa tutustua opiskelijoiden kanssa yhdessä kehitettyyn Apua yksinäisyyteen -verkkotyökaluun. Vaikka verkkotyökalu ei korvaa toisen ihmisen läsnäoloa, voi sieltä löytää kuitenkin merkityksellisiä sisältöjä, jotka voivat auttaa kestämään vaikeita hetkiä kesällä. Kenties muiden opiskelijoiden omiin kokemuksiin tutustuminen auttaisi? Tai jonkin uudenlaisen asian kokeilu omassa arjessa jonkin harjoitteen avulla?

Varaa itsellesi aika kahdenkeskiseen keskustelutukeen koulutetun ammattilaisen kanssa. Palvelua on saatavilla ympäri vuoden.

Ilmoittautuminen QueerMieli -vertaisryhmiin on avautunut

Moni sateenkaariopiskelija kokee arjessaan syrjintää, syrjinnän pelkoa tai ulkopuolisuuden tunnetta, joka aiheuttaa erilaisia vähemmistöstressin oireita.

QueerMieli-ryhmien tavoitteena on löytää keinoja vähemmistöstressin kanssa selviämiseen ja toisaalta iloita vertaisten kesken sateenkaarevasta identiteetistä ja yhteisöstä.

Ryhmissä kokoonnutaan yhdessä muiden lhbtiqa+-opiskelijoiden kanssa keskustelemaan, jakamaan kokemuksia sekä saamaan ja antamaan vertaistukea.

Ryhmät ovat maksuttomia, suljettuja, määrämittaisia ja verkkovälitteisiä.

Vertaisryhmistä voit lukea lisää täältä: QueerMieli-vertaisryhmät - Nyyti ry

Ilmoittaudu mukaan syksyn alkaviin ryhmiin verkkosivuiltamme.

Ympäristö ja tulevaisuus mielessä? - Opinnoissa ja muussakin elämässä?

Niin on monella muullakin, ethän siis jää yksin. Tule mukaan Ympäristö mielessä -hankkeen tilaisuuksiin ja löydä oma tapasi toimia!

Toivoa etsimässä -tapahtuma Helsingissä Tiedekulman stagella sekä striiminä ma 16.9.2024 klo 17.

Lisätietoa tapahtumasta löydät ymparistoahdistus.fi-verkkosivuilta.

Mielenterveys ekokriisissä -verkosto kokoontuu jälleen syksyn mittaan virtuaalisille aamukahveille.

Kaipaisitko tukea oman suuntasi löytämiseen? Haku NyytiCoachingiin starttasi!

Haluaisitko saada valmennusta oman suuntasi löytämiseen ja potentiaalisi tunnistamiseen? Kaipaisitko tukea työelämään ja -uraan liittyvien tavoitteidesi kirkastamiseen?

Tule mukaan NyytiCoachingiin! Maksuttomaan valmennusprosessiin sisältyy kolme verkkovälitteistä yksilötapaamista koulutetun ammatticoachin kanssa. Toiminta on suunnattu opintojensa loppuvaiheessa oleville ammattikorkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijoille sekä tohtorikoulutettaville kaikkialla Suomessa.

Haku syksyn NyytiCoaching-ohjelmaan starttaa 2.9.2024. Lisätietoa ja hakuohjeet löydät Nyytin verkkosivuilta.

Nyytin CHAT

Nyytin Chatit löytyvät nykyään Discordista. Klikkaamalla chatin otsikkoa näet tarkemman kuvauksen chatistä.

Nyytin chatit syyskuussa:

To 5.9. Opiskelu mielenterveyden haasteiden kanssa

To 12.9. Kun kielten opinnot jännittää

To 19.9. Vinkkejä ajanhallintaan

To 26.9. Työssäkäynti & opiskelu

Kannattaa ottaa Nyytin somekanavat seurantaan Instagram, Facebook, LinkedIn sekä viestipalvelu X ja vierailla verkkosivuilla. Nyytin toiminnasta löytyy tietoa myös Linktr.eestä sekä Tuudosta.

Viimeksi päivitetty: 3.9.2024