Ohjauspalveluiden tarjoamat ryhmät ja työpajat

Voit osallistua ohjauspalveluiden ryhmiin ja työpajoihin, jos olet Oulun yliopiston tai Oulun ammattikorkeakoulun opiskelija. Ryhmät ja työpajat on räätälöity eri elämäntilanteisiin, joten sekä ensimmäisen vuoden opiskelijat että loppuvaiheen opiskelijat ovat tervetulleita.

Voit seurata ilmoittautumisten aukeamista ja löytää lisätietoja Ryhmät ja työpajat sivuilta.

TYÖPAJAT

Bullet journal työpaja

Bullet journal yhdistää kalenterin, muistikirjan ja päiväkirjan käytännöllisellä ja luovalla tavalla. Bujon avulla tallennat muistosi, järjestät arkeasi ja suunnittelet tulevaisuuttasi. Työpajassa tutustutaan bullet journal -menetelmään ja tehdään omat bujot. Tämä työpaja on sulle, joka haluat oppia käytännöllisen ja luovan tavan järjestää arkeasi, edistää projektejasi, oppia lisää itsestäsi, suunnitella tulevaa ja tavoitella unelmiasi. Työpajassa oppaanasi bullet journalin maailmaan suunnittelija Johanna Aromaa.

• Aika ja paikka: 13.9.2023 klo 12-15 Linnanmaan kampuksella (KK238).
  • Ilmoittaudu 11.9.2023 klo 15 mennessä: johanna.aromaa@oulu.fi.

Aloittamisen vaikeus työpajat (kampuksella ja etänä)

Tule taklaamaan aloittamisen vaikeus opintopsykologien järjestämään etätyöpajaan! Työpajassa käydään läpi erilaisia vinkkejä ja tehdään harjoituksia, joiden avulla tartut toimeen silloinkin, kun se tuntuu vaikealta. Ennakkotehtävänä katso video aloittamisen vaikeudesta. Ryhmän vetäjät: Opintopsykologi Kiia Kilponen ja opintopsykologiharjoittelija Aino Kärpänniemi. Ilmoittautuminen työpajoihin aukeaa myöhemmin.

• Linnanmaan kampus: Työpaja järjestetään 11.10.2023 klo 9.00-11.00 (KK238).
  • Etätyöpaja: Työpaja järjestetään 8.11.2023 klo 9.00-11.00 Zoomissa.

RYHMÄT

Luonnosta hyvinvointia

Haluatko viettää enemmän aikaa luonnossa ja tutustua uusiin ihmisiin? Etsitkö uusia tapoja vahvistaa luontoyhteyttäsi, palautua ja säädellä arjen kuormitusta? Luonnosta hyvinvointia -ryhmässä kokoonnumme vaihtuvissa lähiluontokohteissa ja teemme erilaisia harjoituksia yksin ja yhdessä. Esimerkiksi pyöräilemme ja halutessasi voit kokeilla uimista luonnonvesissä.

Ryhmän järjestävät opintopsykologiharjoittelija Aino Kärpänniemi ja vaihtuva ohjaajapari yliopiston Koulutus- ja ohjauspalveluista.

• Kokoontumiskerrat: perjantaisin: 22.9., 29.9., 6.10. ja 13.10. klo 13.00 alkaen vaihtuvissa lähiluontokohteissa. Ryhmäkerran kesto on noin 2–3 tuntia.
  • Ilmoittaudu mukaan täällä 15.9.2023 mennessä.

Study together

Kaipaatko opiskeluseuraa, kampuksella oloa ja opiskeluvinkkejä? Ryhmässä pääset opiskelemaan yhdessä muiden kanssa sekä kokeilemaan, miltä Pomodoron eli ajastimen kanssa työskentely tuntuu. Ryhmän tapaamisissa jokainen edistää omia opintojaan valitsemallaan tavalla, esimerkiksi erilaiset kirjoitustyöt ja tenttiin lukeminen. Ilmoittautuminen ryhmään aukeaa myöhemmin.

Syksyn ryhmä kokoontuu tiistaisin 26.9., 3.10., 10.10., 17.10., 31.10. ja 7.11. klo 12.00-14.00. Ryhmä järjestetään Linnanmaan kampuksella. Ryhmän vetäjät: suunnittelijat Niina Marostenmäki ja Tiina Kemppainen.

Monialainen opinnäytetyöryhmä

Jumittaako opinnäytetyösi? Tarvitsetko vinkkejä opinnäytetyön edistämiseen? Kaipaatko vertaistukea? Älä puurra yksin, hae monialaiseen ryhmään!

Edellytyksenä on, että sinulla on opinnäytetyöllesi nimetty ohjaaja tutkinto-ohjelmassasi ja olet jo aloittanut opinnäytetyön tekemisen. Lisäksi sinun tulee sitoutua ryhmän kokoontumisiin ja yhdessä sovittuihin pelisääntöihin. Ryhmän tarkoitus on tukea opinnäytetyöprosessia, ei puuttua lopputöiden tieteellisiin sisältöihin. Ilmoittautuminen ryhmään myöhemmin.

Ryhmä kokoontuu keskiviikkoisin 4.10., 11.10., 18.10., 1.11., 8.11. (kirjoituspaja), 15.11., 22.11. (kirjoituspaja), 29.11. ja 13.12. klo 12.00-14.00 Linnanmaan kampuksella (KK238). Ryhmän vetäjät: opintopsykologi Saara Kuusisto ja suunnittelija Tiina Kemppainen.

Valmennuksella voimaa opintoihin – kuuden kerran ryhmävalmennus opintojesi tueksi

Tapaamisten teemoina ovat mm. motivaatio ja merkityksellisyys, tunnesäätely, uskomukset, itsesäätely ja itsensä johtaminen sekä omat vahvuudet ja voimavarat. Tule löytämään omaa arkeasi ja opiskeluasi kannattelevia työvälineitä positiivisen psykologian valmennuksen parista. Ryhmän vetäjä: Suunnittelija/Positive Psychology Coach Katja Holtinkoski-Perttula

• Kokoontumiskerrat: Torstai 12.10. klo 14-16 KK238, torstai 19.10. klo 14-16 KK238, torstai 2.11. klo 14-16 Foodoo Garden Meirami, torstai 9.11. klo 14-16 KK238, torstai 16.11. klo 14-16 KK238 ja torstai 23.11. klo 14-16 KK238.
  • Ryhmään otetaan max. 10 opiskelijaa. Ilmoitautuminen aukeaa 1.9.2023 ja päättyy viimeistään 30.9.2023 tai kun ryhmä on täynnä. Ilmoittautumaan pääset tästä linkistä. Lisätietoja ryhmästä katja.holtinkoski-perttula@oulu.fi

MOODLE KURSSIT

Kehitä opiskelutaitojasi itsenäisesti suoritettavalla Opiskelutaidot Moodle-kurssilla. Saat palautetta suorittamistasi tehtävistä opintopsykologeilta. Kurssin teemoja ovat ajanhallinta, opiskelutekniikat, motivaatio, viivyttely sekä stressinhallinta.

• Kurssin nimi: Opiskelutaidot
  • Kurssiavain: opiskelutaidot23-24

Vahvista psykologista joustavuutta ja stressinsäätelytaitojasi Hyväksyntää arkeen Moodle-kurssilla. Saat palautetta suorittamistasi tehtävistä opintopsykologeilta. Kurssin teemoja ovat hyvinvoinnin tukipilarit, ajatukset ja tunteet, arvot, hyväksyvä tietoinen läsnäolo ja hyväksyntä.

• Kurssin nimi: Hyväksyntää arkeen
  • Kurssiavain: hyva2023

DIGILUKISEULA

Mikäli epäilet itselläsi lukemiseen ja/tai kirjoittamiseen liittyvää vaikeutta (lukivaikeus), voit halutessasi hakeutua Oulun yliopiston järjestämään DigiLukiseulaan. Seuraava Oulun yliopiston opiskelijoille suunnattu DigiLukiseula toteutuu 19.10.2023 klo 10.15. Ilmoittautuminen syksyn DigiLukiseulaan on auki 19.9.-8.10.2023.

Viimeksi päivitetty: 31.8.2023