Opiskelija, ilmoittaudu airueksi!

Opiskelija, tule airueksi Oulun yliopiston yhdenteentoista tohtoripromootioon. Airuena toimiminen on hieno tilaisuus päästä näkemään akateemisen maailman hienoin juhla.

Oulun yliopiston yhdestoista, kaikkien tiedekuntien yhteinen tohtoripromootio järjestetään 27.-29.5.2022. Promootio on arvokkain ja perinteikkäin akateeminen juhla, jossa vihitään tiedekuntien kutsumat kunniatohtorit sekä vuosina 2017–2019 väitelleet nuoret tohtorit.

Kutsumme nyt yliopiston opiskelijoita mukaan airueksi toteuttamaan arvokasta juhlaa! Airuilla on tärkeä rooli tohtoripromootion tapahtumapäivien eri tilaisuuksissa. Airuiden tehtäviä ovat mm. kunniavartio tilaisuuksien aikana, vieraiden vastaanotto ja opastus, miekanhiojaisissa ja promootioaktissa avustaminen sekä muu yleinen opastus päivällisillä ja tanssiaisissa. Tehtävissä airuita ohjaa tohtoripromootion yliairut Johanna Bluemink. Etsimme airueita tasaisesti yliopiston kaikista tiedekunnista. Toivomme airueilta itseohjautuvuutta ja periksi antamattomuutta. Ainutlaatuisen kokemuksen ja uusien tuttavuuksien lisäksi airuet saavat ajastaan ja työpanoksestaan työtodistuksen ja UniOulu collegepaidan. Airueiksi osallistuneille järjestetään lisäksi kiitosjuhla, karonkka, tohtoripromootiopäivien jälkeen.

Ilmoittautuneille airuille järjestetään tohtoripromootion infotilaisuudet. Lisäksi tulemme järjestämään harjoituksia Oulun Tuomiokirkossa huhti-toukokuussa.

Promootioperinteestä ja juhlallisuuksista voit lukea lisää täältä: www.oulu.fi/promootio ja airuiden roolista täältä: https://www.oulu.fi/promootio/airuet

Kiitämme tulevia airuita jo etukäteen – olet tärkeä! Ilmoittautumiset onnistuvat tämän linkin kautta: bit.ly/airut2022

Viimeksi päivitetty: 21.2.2022