Opiskelija: Ota MFA käyttöösi lokakuun aikana

Suojaa yliopiston O365-tilisi väärinkäytöltä ottamalla käyttöön MFA eli monivaiheinen tunnistautuminen.

Mikä on MFA?

MFA (Multi-Factor Authentication) on monivaiheinen tunnistautuminen. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kun kirjaudut O365-tunnuksella ja salasanalla, varmistat kirjautumisesi omalla matkapuhelimellasi. Puhelin on yleensä aina mukana, joten sen käyttäminen kirjautumisen todennusvälineenä on nopeaa ja helppoa. MFA:n avulla O365-tunnuksesi on suojassa väärinkäytöltä, sillä hyväksyt itse omat kirjautumisyrityksesi ja hylkäät muut mahdolliset yritykset.

Kun olet aloittanut MFA:n käytön, todentamisen tarve vähenee käyttäessäsi samoja laitteita O365-kirjautumisessa. Voit myös itse asettaa laitekohtaisen 60 vuorokauden tauon.

Ota MFA käyttöön omatoimisesti jo lokakuun aikana!

Tutustu ensin MFA:n tarjoamiin todentamismenetelmiin ja mieti, mikä niistä sopii itsellesi parhaiten. Tee sitten käyttöönoton toimenpiteet, jotka on ohjeistettu sivulla MFA, Monivaiheinen todentaminen. Toimenpiteiden jälkeen O365-tililläsi on MFA-suojaus käytössä parin tunnin kuluessa.

Jos käyttöönotossa ilmenee ongelmia, ota yhteys Campus ICT -tukipalveluun. Lokakuun puolivälin jälkeen ICT-palvelut tarjoaa tehostetusti tukea MFA:n käyttöönottoon liittyen perustamalla molemmille kampuksille väliaikaiset pop-up-tukipisteet ja avaamalla MFA-tukipuhelimen. Saat lisätietoa sähköpostiisi viikolla 42.

Viimeksi päivitetty: 12.10.2021