Opiskelija tarvitsee sankarinsa – haku hallinnon opiskelijaedustajaksi on käynnissä!

Hallopedejä eli hallinnon opiskelijaedustajia etsitään vuosille 2024–2025. Tehtävissä pääset vaikuttamaan yliopiston kehittämiseen, tiedekuntakohtaisiin kysymyksiin tai opiskelijahyvinvointiin! Hae mukaan 19.11. mennessä!

Halloped, eli hallinnon opiskelijaedustaja, on opiskelijoiden äänen esiintuoja päätöksenteossa. Oulun yliopistossa hallopedejä on toista sataa, ja he vaikuttavat kaikkialla yliopiston hallinnossa hallituksesta tutkinto-ohjelmatoimikuntiin saakka.

Katso haussa olevat paikat OYY:n verkkosivuilta.

Toimikunnat kokoontuvat keskimäärin 2–5 kertaa lukukaudessa ja toiminnasta on mahdollista saada opintopisteitä. Yliopistokollegion, koulutuksen johtoryhmän, koulutusneuvoston, tutkintolautakunnan sekä tiedekuntien hallitusten, johtoryhmien ja koulutustoimikuntien kokoontumisista maksetaan opiskelijajäsenille palkkiota 41,20 euroa / kerta, mikäli jäsen ei kuulu yliopiston henkilökuntaan.

Oulun yliopiston ylioppilaskunnan hallitus nimittää opiskelijaedustajat joulukuussa, ja työskentely alkaa 1.1.2024. Kollegion osalta nimityksen tekee ylioppilaskunnan edustajisto. Ylioppilaskunta kouluttaa valitut edustajat tehtäväänsä ja tarjoaa tukea läpi toimikauden. Hakukelpoisia opiskelijaedustajiksi ovat ne määräajassa hakemuksensa jättäneet ylioppilaskunnan jäsenet, jotka ovat ilmoittautuneet läsnä oleviksi Oulun yliopiston opiskelijoiksi 19.11. mennessä.

Valitun tulee olla läsnä oleva Oulun yliopiston opiskelija ja OYY:n jäsen edustustehtävässä toimiessaan. Tiedekuntien toimielimissä toimiakseen sinulla tulee olla myös pääasiallinen opinto-oikeus kyseessä olevaan tiedekuntaan. Työryhmässä toimiminen ei edellytä aikaisempaa kokemusta. Voit siis hakea, olit sitten ensimmäisen tai viidennen vuoden opiskelija!

Kerro hakemuksessasi pääaineesi, opintojesi vaihe sekä mahdollinen valintaan vaikuttava kokemus. Kuvaile hakemuksessa omia tavoitteitasi ja motivaatiotasi edustustehtävään.

Hae viimeistään 19.11.2023 klo 23.59 tällä lomakkeella.

Viimeksi päivitetty: 24.10.2023