Opiskelijalle-verkkopalvelu uudistuu

Yliopiston verkkopalvelu oulu.fi uudistuu. Opiskelijalle-sivut siirtyvät uudelle alustalle viikon 13 alussa. Löydät sisällöt vanhasta tutusta paikasta eli osoitteesta oulu.fi/opiskelijalle.

Uudistuksella vastataan opiskelijoiden tarpeisiin, kun verkkopalvelu toimii paremmin myös mobiililaitteilla ja vastaa myös EU:n saavutettavuusvaatimuksiin. Myös ulkoasuun on tehty muutoksia, jotka parantavat sisältöjen saavutettavuutta.

Uutena elementtinä sivustolla on tapahtumakalenteri, jonne päivitetään tietoja opiskelijoille avoimista tapahtumista. Lisäksi uutiset, tutkinto-ohjelmakohtaiset uutiset, tapahtumat ja opiskelijoille ajankohtaiset sisällöt on nostettu uusilla sivuilla heti etusivun alkuun.

Kehitystyö jatkuu

Uutta verkkopalvelua kehitetään kevään ja syksyn aikana. Seuraavaksi verkkopalveluun toteutetaan hakutoiminnallisuus.

Oulu.fi-verkkopalvelua uudistetaan vaiheittain. Helmikuussa 2021 uudistuivat etusivu ja osa Tutkimus-, Yhteistyö- ja Yliopisto-kokonaisuuksien sisällöistä. Eri sisältöjä siirretään uuteen verkkopalveluun kokonaisuuksina vuoden 2021 aikana, ja siirtymävaiheessa uusi ja vanha verkkopalvelu ovat käytössä rinnakkain.

Tuleeko mieleesi kehittämisideoita ja kysymyksiä tai huomasitko teknisen ongelman? Laita meille viestiä osoitteeseen verkkopalvelu@oulu.fi.

Viimeksi päivitetty: 24.3.2021