Opiskelijoiden mielenterveyspäivää vietetään 13.4. – osallistu #AivanHyvä-kampanjaan

Vuosittaista Opiskelijoiden mielenterveyspäivää vietetään tänä vuonna 13.4. ja sen ympärillä kampanjoidaan somessa viikon ajan 7.–14.4.2022. Tämän vuoden kampanjateema on myötätunto.

Voimme kaikki tehdä myötätuntoisia tekoja vahvistaaksemme omaa ja toisten hyvinvointia. Teot voivat olla konkreettisia myötätuntoisia tekoja arjessa tai osallistumista somekeskusteluun #AivanHyvä-tunnisteella. Somessa voi jakaa ajatuksia myötätunnon merkityksestä, kannustaa muita myötätuntoiseen toimintaan tai osallistua kampanjan viralliseen #AivanHyvä-somehaasteeseen.

#AivanHyvä-somehaaste

Saat tehdä mokia, epäonnistua ja olla vähemmän täydellinen. Sinä olet #AivanHyvä juuri sellaisena kuin olet. Sinä riität.

Osallistu Opiskelijoiden mielenterveyspäivän kampanjaan 7.–14.4.2022 jakamalla oma kuva, video tai tekstimuotoinen kokemus oman arkesi epätäydellisyydestä. Merkitse sisältösi hashtagilla #AivanHyvä. Voit kannustaa tuttaviasi tai eri tahoja tekemään samoin. Kampanjasivulta voi ladata myös valmiita somekuvakehyksiä.

Laskemalla rimaa ja luopumalla täydellisyyden tavoittelusta lisäämme myötätuntoa paitsi itseämme myös muita kohtaan. On helpompi kohdata muita ja vähentää omia paineita, kun ei tarvitse esittää elävänsä kiiltokuvamaailmassa. Yhdessä olemme aivan hyviä muuttamaan asioita! Sinä olet #AivanHyvä.

Lisätietoa kampanjasta löydät kampanjan verkkosivuilta. Kampanjan järjestää Nyyti ry yhdessä Opiskelijahyvinvointiverkoston kanssa.

Viimeksi päivitetty: 7.4.2022