Opiskelua tukevat ryhmät ja työpajat

Ilmoittautuminen tammikuussa alkavin ryhmiin ja työpajoihin on nyt auki. Tervetuloa mukaan!

Opiskelutaitoryhmä ADHD diagnoosin saaneille opiskelijoille

Onko sinulla todettu ADHD ja kaipaat apua opiskelujen edistämiseen? Ryhmässä käsitellään mm. ajanhallintaa, aloittamisen vaikeutta ja itsemyötätuntoa. Ryhmään valitaan 10 osallistujaa hakemusten perusteella. Ryhmän tarkoituksena on edistää opintoja eteenpäin. Ryhmä edellyttää opiskelukykyä ja sitoutumista kaikille ryhmäkerroille. Jos et koe opiskelukykyäsi riittäväksi opintojen edistämiseen, hakeuduthan terveydenhuollon palveluihin. Ryhmä on tarkoitettu opiskelijoille, jotka eivät ole aiemmin osallistuneet ryhmämuotoiseen toimintaan eikä opiskelijalla ole samanaikaista kuntoutusta tai hoitoa.

Ryhmään voit hakea mukaan lähettämällä sähköpostitse osoitteeseen pauliina.junnikkala@oulu.fi. Ilmoittautuminen sulkeutuu, kun ryhmä on täynnä. Vastaa hakemuksessa seuraaviin kysymyksiin:

• opiskeluala ja vuosikurssi
  • miksi haluat mukaan ryhmään?
  • kuinka opintosi tällä hetkellä etenevät?

Ryhmä kokoontuu tiistaisin klo 12.00-14.00: 10.1, 17.1, 26.1 (huom! poikkeuksellisesti torstaina klo 9-11), 31.1, 7.2, 14.2 ja 21.2. Ryhmä järjestetään Linnanmaan kampuksella (KK238). Ryhmän vetäjät: opintopsykologi Pauliina Junnikkala ja suunnittelija Katja Holtinkoski-Perttula.

Study Together

Kaipaatko opiskeluseuraa, kampuksella oloa ja opiskeluvinkkejä? Ryhmässä pääset opiskelemaan yhdessä muiden kanssa sekä kokeilemaan, miltä Pomodoron eli ajastimen kanssa työskentely tuntuu. Ryhmän tapaamisissa jokainen edistää omia opintojaan valitsemallaan tavalla, esimerkiksi erilaiset kirjoitustyöt ja tenttiin lukeminen. Ilmoittaudu mukaan sähköpostilla: kiia.kilponen@oulu.fi

Kevään 2023 ryhmä kokoontuu tiistaisin klo 12.15-14.00: 31.1. , 7.2., 14.2., 21.2., 28.2., 14.3., 21.3. ja 28.3.2023. Ryhmä järjestetään Linnanmaan kampuksella, FooDoo Gardenin Meirami-opiskelutilassa.Ryhmän vetäjät: opintopsykologi Kiia Kilponen ja uraohjaaja Salla Herrala.

Monialainen opinnäytetyöryhmä

Jumittaako opinnäytetyösi? Tarvitsetko vinkkejä opinnäytetyön edistämiseen? Ryhmään päästäksesi opinnäytetyösi tulee olla tekeillä ja työlle on omassa tutkinto-ohjelmassasi nimetty ohjaaja. Edellytämme myös ryhmän kokoontumisiin ja yhdessä sovittuihin sääntöihin sitoutumista.

Ryhmään voit hakea lähettämällä sähköpostiviestin osoitteeseen sara.tiainen@oulu.fi keskiviikkoon 11.1.2023 klo 15.00 mennessä. Kerro viestissä, missä tutkinto-ohjelmassa opiskelet, opintojesi aloitusvuosi ja opintopistemääräsi, mikä on opintojesi tilanne sekä perustele, miksi tämä ryhmä olisi sinulle hyödyllinen.

Ryhmä kokoontuu keskiviikkoisin klo 12.00–14: 18.1., 25.1., 1.2., 8.2., 15.2., 1.3.,15.3., 29.3., 12.4. ja 26.4. Tapaamiskerroista kaksi on työskentelypajoja, joissa ryhmän jäsenet tekevät omaa opinnäytetyötään. Ryhmä järjestetään Linnanmaan kampuksella (KK238). Ryhmän ohjaajat: opintopsykologit Sara Tiainen ja Saara Kuusisto

Fokusta opiskeluun työpaja

Onko keskittyminen opintoihin välillä vaikeaa? Tule työpajaan oppiminaan, mitkä asiat vaikuttavat keskittymisen ylläpitoon ja miten keskittymistä voi tukea opiskelutaitojen avulla. Ryhmään otetaan mukaan 15 opiskelijaa ilmouttautumisjärjestyksessä. Ilmoittaudu 11.1.23 mennessä osoitteeseen sara.tiainen@oulu.fi

Kertojen teemat: mitä eroa on ADHD:lla ja opituilla keskittymisen vaikeuksilla (ADT), mitkä muut asiat vaikuttavat keskittymiseen, miten itseohjautuvuutta ja keskittymistä voi tukea opiskelutaitojen avulla.

Työpaja järjestetään tiistaina 17.1.2023 klo 12.15-13.45 Linnanmaan kampuksella, FooDoo Gardenin Tinjami -opiskelutilassa. Ohjaajina toimivat opintopsykologit Kiia Kilponen ja Sara Tiainen.

Viimeksi päivitetty: 1.12.2022