Oulun korkeakoulupäivä kerää 5000 nuorta pohjoisesta Suomesta Ouluhalliin 2.11.2022

Oulun yliopisto ja Oulun ammattikorkeakoulu järjestävät toista kertaa yhteisen Oulun korkeakoulupäivä -tapahtuman, jossa ne esittelevät koulutustarjontaansa. Tapahtumaan on tulossa 5000 nuorta lukioista ja ammattiopistoista. Osallistujia on yhteensä 60 koulusta, joista suurin osa toimii Pohjois-Pohjanmaalla. Nuoria saapuu myös Kainuusta, Lapista, Pohjois-Savosta, Keski-Pohjanmaalta ja Etelä-Pohjanmaalta.
Opiskelijoita tutustumassa korkeakoulupäivän esittelypisteisiin vuonna 2021.

Tapahtuma järjestetään Ouluhallissa keskiviikkona 2.11.2022 klo 9.00–15.00. Tapahtumassa ovat esillä kaikki Oulun yliopiston kevään 2023 yhteishaussa mukana olevat kandidaattikoulutukset ja osa maisteriohjelmista sekä Oulun ammattikorkeakoulun kaikki ammattikorkeakoulututkinnot, avoin ammattikorkeakoulu ja Oamk Highway sekä opiskelijakunta OSAKO.

Koulutusmahdollisuudet esitellään nuorille sopivalla tavalla, kuten lyhyinä paneelikeskusteluina ja haastatteluina sekä korkeakouluissa jo opiskelevien ja alumnien kertomana. Aiheina ovat muun muassa humanistiset ja kasvatustieteet, ict ja muu tekniikka sekä terveys ja hyvinvointi. Esiin tuodaan myös, millaista on opiskella ja elää Oulussa. Korkeakoulupäivässä nuoret kuulevat myös tarinoita työllistymisestä opintojen jälkeen.

Kuva: Oulun korkeakoulupäivä järjestetään Ouluhallissa nyt toista kertaa. Myös viime vuonna tapahtuma keräsi noin 5000 osallistujaa. Kuva: Petri Ovaskainen

Viimeksi päivitetty: 1.11.2022