Oulun yliopisto ja Istekki tutkimus- ja koulutusyhteistyöhön teknologiaosaamisen turvaamiseksi

Oulun yliopisto ja Istekki Oy ovat solmineet kumppanuussopimuksen, jonka puitteissa tiivistetään yhteistyötä tieto-, viestintä- ja hyvinvointiteknologian osa-alueilla.
Yhteistyötä

Yhteistyön tavoitteena on edistää tutkimus-, kehitys-, innovaatio- ja osaamisekosysteemien kehittymistä ja digitalisaation mahdollisuuksien hyödyntämistä sekä rakentaa edellytyksiä tulevaisuuden teknologiaturvaajille.

Istekki on suomalainen julkisomisteinen in-house yhtiö, joka tarjoaa ICMT-palveluja asiakasomistajilleen. Yhtiö työllistää yli 700 osaajaa usealla paikkakunnalla. Istekki on laajentanut toimintaansa Pohjois-Suomeen perustamalla toimipisteen Ouluun alkuvuodesta 2021.

"Kumppanuussopimus edistää Oulun yliopiston opiskelijoiden opinnäytetyö-, harjoittelu- ja työllistymismahdollisuuksia sekä mahdollistaa jatkuvan oppimisen yhteistyöosapuolten välillä. Sopimus tiivistää myös yhteistyömahdollisuuksia digitalisaation edistämisessä ja tutkimushankkeissa, jotka liittyvät etenkin tietoturvaan ja viestintä- ja tietoliikennetekniikkaan", sanoo asiakkuuspäällikkö Mikko Halttunen Oulun yliopistosta.

”ICT-toimialan ja asiakastarpeiden kehitys on nopeaa, johon vastaaminen edellyttää uusien teknologioiden soveltamisen tutkimista ja jatkuvaa osaamisen kehittämistä. Keskeisiä teemoja tässä kumppanuudessa ovat digitalisaation edistäminen, sovelluskehitys, datan hyödyntäminen ja kyberturvallisuus, joissa Oulun yliopistolla on vankka osaaminen.” kertoo Istekin toimitusjohtaja Lasse Koskivuori.

”Istekin asiakaskunta odottaa meiltä edelläkävijyyttä ja näkemystä, miten teknologian kehitys auttaa asiakkaiden arjen haasteiden ratkaisemisessa. Olemme yhdessä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa kiinnostuneita uusista langattomista ja muista teknologioista, jotka ovat avainasemassa hyvinvoinnin ja julkisen talouden haasteiden ratkaisemisessa”. toteaa Istekin strategiasta vastaava johtaja Ari Voutilainen.

Viimeksi päivitetty: 21.6.2021