Oulun yliopisto maailman 400 parhaan joukossa QS-yliopistovertailussa

QS World University Ranking -yliopistovertailussa laitettiin paremmuusjärjestykseen tänä vuonna yli 1500 maailman parhaaksi arvioitua yliopistoa.

Oulun yliopisto sijoittuu tämänvuotisessa vertailussa sijalle 344. Vuonna 2023 sijaluku oli 313. Parhaiten yliopisto onnistui indikaattoreilla, jotka mittaavat julkaisuviittausten määrää opetus- ja tutkimushenkilöstön määrään suhteutettuna ja kansainvälisten tutkimusyhteistyökumppanuuksien monipuolisuutta. Lisäksi Oulun yliopisto on onnistunut kasvattamaan kansainvälisen henkilökunnan suhteellista osuutta.

QS-yliopistovertailu painottaa yliopiston mainetta, julkaisuviittausten määrää opetus- ja tutkimushenkilöstön määrään suhteutettuna, opettajien ja opiskelijoiden määrän suhdetta sekä kansainvälisen henkilökunnan ja kansainvälisten opiskelijoiden osuutta. Vertailun mainetutkimukset perustuvat tutkijoille ja työnantajille tehtäviin kyselyihin, ja niiden painoarvo on vertailussa suuri.

Viimeksi päivitetty: 5.6.2024