Oulun yliopiston henkilöstö valitsi päättäjät hallintoelimiin kaudelle 2022–2025

Oulun yliopiston hallintovaalit järjestettiin 3.–4.11.2021. Hallintovaaleilla henkilöstö äänesti edustajansa hallitukseen, yliopistokollegioon ja tiedekuntahallituksiin seuraavan neljän vuoden ajaksi kaudelle 2022–2025.
Student group on the beach recognizing plants.

Yliopiston ylimpään päättävään elimeen yliopiskollegioon valitaan yhteensä 24 jäsentä, joista 8 edustaa professoreita, 8 muuta henkilöstöä ja 8 opiskelijoita.

Yliopiston hallitukseen valitaan yksitoista jäsentä. Professorit, muu henkilöstö ja opiskelijat saavat 1.1.2022 aloittavaan hallitukseen kukin kaksi edustajaa. Lisäksi hallituksessa toimii jatkossa viisi yliopistoyhteisön ulkopuolista jäsentä, joista vuodenvaihteessa alkavalle kaudelle valitaan yksi uusi jäsen. Valintaa valmistelee yliopistokollegion nimeämä työryhmä. Oulun yliopiston ylioppilaskunnan (OYY) edustajisto on aiemmin valinnut hallitukseen opiskelijaedustajikseen Teemu Virtasen ja Miriam Putulan.

Opiskelijaedustajien haku muihin toimielimiin on käynnissä 15.11.2021 saakka. Opiskelijaedustajat valitsee OYY:n edustajisto.

Vaalilautakunta on vahvistanut hallintovaalien tulokset yliopistokollegion ja tiedekuntahallitusten osalta. Nykyinen yliopistokollegio vahvistaa hallituksen vaalituloksen henkilöstön osalta.

Oulun yliopiston yliopistokollegio kaudelle 2022–2025 (vahvistettu). Muu henkilöstö: Timo Kokkonen, Paula Vaskuri, Jari Laru, Jari Hannu, Sirpa K. Aalto, Pirkko Viitala, Juha Ahola, Ari Kankaanpää. Professorit: Matti Alatalo, Helka-Liisa Hentilä, Mirka Hintsanen, Risto Kerkelä, Jouni-Matti Kuukkanen, Aki Manninen, Petri Sahlström, Olli Silven.

Yliopistokollegion tehtävät

Oulun yliopiston hallitus kaudelle 2022–2025 (vahvistamaton). Muu henkilöstö: Riku Hietaniemi, Kimmo Kontio. Professorit: Tiina Kinnunen, Johanna Uusimaa. Opiskelijat: Teemu Virtanen, Miriam Putula.

Hallituksen tehtävät

Viimeksi päivitetty: 4.11.2021