Oulun yliopiston opiskelijavalinnan tulokset on julkaistu

Oulun yliopiston opiskelijavalintojen tulokset on julkaistu. Syksyllä 2023 yliopiston kandidaatti- ja maisteriohjelmissa aloittaa noin 2400 uutta opiskelijaa.

Uusista opiskelijoita noin 70 prosenttia valittiin ylioppilastutkintotodistuksen perusteella. Muut opiskelupaikat täytettiin valintakokeiden, avoimen yliopiston opintojen tai aiempien tutkintojen perusteella.

Kaikki korkeakoulujen kevään toisen yhteishaun valinnan tulokset julkaistaan 7.7. mennessä. Opiskelupaikan vastaanottamisesta tulee ilmoittaa 14.7. klo 15.00 mennessä Oma Opintopolku -palvelussa. Varasijalta voi tulla valituksi 1.8. saakka. Valintojen etenemistä voi seurata Oma Opintopolku -palvelussa.

Uusille opiskelijoille järjestetään 10.8. klo 16 verkkoinfo opintojen aloituksesta. Lähetyksessä yliopiston opiskelijat ja työntekijät antavat hyödyllisiä vinkkejä opintoihin valmistautumiseen ja elämiseen Oulussa. Yliopiston verkkosivuilla on myös katsottavissa tallenne kesäkuussa järjestetystä infosta.

Lukuvuoden 2023–2024 opinnot käynnistyvät suurimmalla osalla uusia opiskelijoita 28.8. alkavalla orientaatioviikolla, joka järjestetään kampuksilla. Lääketieteen ja hammaslääketieteen opiskelijat aloittavat orientaatioviikolla 10.8. alkaen.

Hakijoita kevään toisessa yhteishaussa maaliskuussa oli 17 582.

Seuraavat yhteishaut, joissa voi hakea opiskelemaan Oulun yliopistoon ovat vuoden 2024 tammikuussa, jolloin haussa ovat englanninkieliset tutkinto-ohjelmat ja maaliskuussa, jolloin haussa ovat suomenkieliset tutkinto-ohjelmat.

Viimeksi päivitetty: 1.8.2023