Oulun yliopiston rehtorin tehtävän hakuaika päättyi - 20 hakijaa

Oulun yliopiston rehtorin tehtävään haki määräaikaan 26.7.2024 mennessä 20 henkilöä. Yliopiston hallitus avasi rehtorin tehtävän haettavaksi 3.6.2024. Tehtävä täytetään vuoden 2025 alussa käynnistyvälle viisivuotiskaudelle.

Hakijat Oulun yliopiston rehtoriksi 2025 alussa käynnistyvälle viisivuotiskaudelle ovat: Zahir Aalam, Mba Agwu, Mikael Collan, Tiina Gallén, Mika Hannula, Helka-Liisa Hentilä, Mirja Illikainen, Ville Isoherranen, Maria Sera Jacob, Hussnain Janjua, Maarit Järvenpää, Stanley Paul Katikala, Arto Maaninen, Milad Mafakheri, John Meewella, Riku Parviainen, Eva Raudasoja, Muhammad Usman, P.M Visakh ja Hailai Weldeslassie.

Rehtoriksi valittavalta vaaditaan tohtorintutkintoa, rehtorin tehtävien hoitamiseksi tarvittavaa kykyä ja ammattitaitoa, käytännössä osoitettua hyvää johtamistaitoa sekä erinomaista suomen ja englannin kielen taitoa sekä riittävää ruotsin kielen taitoa. Rehtori vastaa yliopistolaissa ja Oulun yliopiston johtosäännössä määrätyistä tehtävistä.

Hallitus valitsee hakijoista vahvimmat valintamenettelyn seuraavaan vaiheeseen 15.8.2024.

Lisätietoja: Hallituksen puheenjohtaja Mikko Ayub tai henkilöstöjohtaja Jarmo Okkonen 0294484150.

Viimeksi päivitetty: 5.8.2024