Oulun yliopiston sijoitus nousi talous- ja kauppatieteissä Times Higher Education -tieteenalavertailussa

Oulun yliopiston sijoitus talous- ja kauppatieteissä nousi maailman parhaita yliopistoja vertailevassa Times Higher Education -vertailussa sijavälille 251–300. Edellisvuonna sijoitus oli 301–400.

Oulun yliopiston talous- ja kauppatieteiden sijoitus tieteenaloja vertailevassa Times Higher Education -rankingissa on noussut sijavälille 251–300. Talous- ja kauppatieteiden tieteenalakohtaisessa vertailussa oli tänä vuonna mukana 795 yliopistoa ympäri maailman.

Talous- ja kauppatieteiden alakohtaisessa Times Higher Education -vertailussa arvioidaan yliopistojen opetusta, tutkimusta, viittauksia, kansainvälisyyttä sekä yrityksiltä saatavaa rahoitusta.

Vuoden 2022 vertailussa ykköspaikan jakoivat yhdysvaltalaiset Massachusetts Institute of Technology ja Stanford University. Ison-Britannian University of Cambridge oli paras eurooppalainen yliopisto kolmannella sijallaan.

Suomalaisten yliopistojen välisessä vertailussa Oulun yliopisto sijoittui neljänneksi.

Times Higher Education World University Rankings 2022 by subject: business and economics

Viimeksi päivitetty: 14.10.2021