Oulun yliopiston sijoitus nousi uusimmassa THE-yliopistovertailussa

Oulun yliopisto on sijavälillä 251–300 maailman parhaita yliopistoja vertailevassa Times Higher Education -yliopistovertailussa.

Parhaiten Oulun yliopisto menestyi tutkimuksen laatua mittaavalla osa-alueella. Tutkimuksen laadun lisäksi THE-yliopistovertailussa mitataan koulutusta, tutkimusympäristöä, kansainvälisyyttä sekä yritysyhteistyötä.

Tänä vuonna yhteensä kymmenen suomalaista korkeakoulua ylsi THE:n listaukseen. Kansallisessa vertailussa Oulun yliopisto sijoittui jaetulle kolmannelle sijalle Helsingin yliopiston ja Aalto-yliopiston jälkeen.

Vertailuun osallistui yhteensä yli 1900 yliopistoa ympäri maailman. Arvioitavia yliopistoja oli tämän vuoden vertailussa yli sata enemmän kuin viime vuonna.

Osa-alueissa tapahtui muutoksia aiempiin vuosiin nähden. Vuonna 2022 sijoitus THE-yliopistovertailussa oli 301–350.

World University Rankings 2024

Viimeksi päivitetty: 28.9.2023