Peppi aukeaa 22.11.2021 klo 12!

Kauan odotettu Peppi aukeaa viikon päästä, maanantaina 22.11.2021 klo 12. Pääset kirjautumaan järjestelmään sen auetessa osoitteen https://www.oulu.fi/fi/peppi kautta.

Peppi on nykyaikainen työkalu, joka sisältää runsaasti opiskelijan arkea helpottavia uusia toimintoja ja liitännäispalveluita. Käytössä ei ole enää lukuisia eri järjestelmiä ja sovelluksia, vaan Peppi yhdistää useita toimintoja samaan palveluun.

Vaikka Oodi on jo sulkeutunut, WebOodin lukutila aukeaa 17.11. Lukutilaa voi käyttää 1. marraskuuta 2022 saakka.

Peppi-ohjeet opiskelijalle

Opiskelijat saavat käyttöönsä kirjalliset ja kuvalliset Pepin käyttöohjeet sekä ohjevideoita. Ohjeita lisätään ja täydennetään Pepin käyttöönoton myötä. Linkki ohjeisiin päivitetään Pepin kirjautumissivulle Pepin auetessa.

Opiskelijan työpöytä

Pepissä opiskelijan käyttöön tulee opiskelijan työpöytä. Opiskelijan työpöydän avulla opiskelija voi muun muassa suunnitella opintojaan, seurata niiden edistymistä, ilmoittautua opetukseen ja tentteihin sekä antaa palautetta. Pepissä opiskelijan jokaisella opiskeluoikeudella on oma opiskeluoikeusnumeronsa.

Opiskelijan työpöydälle on koottu muun muassa seuraavat palvelut:

• Omien henkilö- ja opiskeluoikeustietojen tarkastelu ja päivitys
  • Lukuvuosi-ilmoittautumistiedot
  • Henkilökohtainen opintosuunnitelma HOPS: opintojen valinta ja ajallinen etenemisen suunnittelu
  • Sopimuspankki, jonka kautta voi viestittää ohjaajan ja opettajien kanssa opintoihin liittyvistä asioista, esimerkiksi opintojen suorittamiseen tai hyväksilukuihin liittyvistä sopimuksista
  • Hyväksilukuhakemukset sekä vapautukset
  • Omien opintosuoritusten tarkastelu
  • Opintojaksojen toteutusten (kurssien) haku ja tarkastelu, opintojaksojen toteutuksille ilmoittautuminen
  • Tilavaraukset
  • Yleisiin tentteihin ilmoittautuminen
  • Opintojaksopalaute
  • Valmistumishalukkuudesta ilmoittaminen, valmistumiseen liittyvät toimet