Peppiin uusi versio marraskuussa – käyttökatko 29.11.2023

Oulun yliopiston Peppiin tehdään marraskuun lopussa versiopäivitys, jonka vuoksi palvelussa on koko päivän kestävä käyttökatko 29.11. klo 8:00 alkaen. Peppiin kirjautuminen onnistuu jälleen 30.11. klo 9:00. Käyttökatkon aikana kaikki Pepin työpöydät ja opinto-opas ovat pois käytöstä eikä kirjautuminen järjestelmään onnistu. Käyttökatko koskee kaikkia Pepin käyttäjiä.

Käyttökatkon aikana Peppi päivitetään versiosta 4.4.2 versioon 4.6.0. Versiopäivityksessä Peppiin tulee saavutettavuuden ja olemassa olevien toiminnallisuuksien korjausten lisäksi joitain uusia toiminnallisuuksia. Tiedotamme versiopäivityksen vaikutuksista ja uusista toiminnallisuuksista kattavasti hieman myöhemmin Patiossa ja käyttäjäryhmittäin. Versiopäivityksen vaikutuksista järjestetään tarvittaessa myös koulutuksia käyttäjille.

Tuudon toiminnot, mukaan lukien lukujärjestys, opintotiedot ja opiskelijakortti ovat käytössä käyttökatkon ajan. Käyttökatkon ajaksi Tuudoon tallennetaan nähtäväksi käyttökatkoa edeltävät tiedot, eli tiedot eivät päivity katkon aikana. Tuudo toimii myös muiden mahdollisten katkojen aikana. Opinto-opas ei ole käytettävissä katkon aikana.

Lyhyet katkot myös suunnitellun käyttökatkon jälkeen ovat mahdollisia. Näistä katkoista tiedotetaan yliopiston verkkosivujen Pepin kirjautumissivulla, johon käyttäjä ohjataan katkon aikaisen kirjautumisyrityksen jälkeen.

Viimeksi päivitetty: 28.11.2023