Proof-of-Concept (PoC) -rahoitusta haettavana opiskelijoiden liikeideoille

Vuoden 2023 PoC (Proof-of-Concept) -rahoitushaku on nyt avoin hakemuksille. Rahoitus on tarkoitettu keksinnön tai idean ensimmäiseen toteutukseen (proto, demo) ja sillä pyritään lisäämään tutkimus- ja opiskelijapohjaisen liiketoiminnan luomisen mahdollisuuksia.

PoC-rahoitus on jo kolmatta kertaa tarkoitettu myös opiskelijoille. Vuodelle 2023 rahoitusta myönnetään yhteensä 200 000 euroa, josta yksittäinen opiskelijahakemus voi saada enintään 5 000 euroa. Yhteissumma voi kasvaa vieläkin merkittävämmäksi, kun Oulun kaupunki tekee oman rahoituspäätöksen kevään aikana.

Rahoitusta voi hakea niin kauan kuin sitä on vielä saatavilla. Tavoitteena on jakaa rahoitus kevään aikana niin, että hankkeet voidaan toteuttaa marraskuun loppuun mennessä.

Kuinka haet PoC-rahoitusta?

Hakemukset käsitellään yliopiston Innovaatiokeskuksessa. Saat vastauksen 2-4 viikon kuluessa hakemuksen jättämisestä.

Viimeksi päivitetty: 1.9.2023