Pulse Securen VPN-portaalin ja työasemaohjelman käyttö päättyvät tänään

Pulse Secure on Oulun yliopiston päättyvä VPN-palvelu. Se on mahdollistanut yliopiston ulkopuolelta suojatun yhteyden yliopiston verkkoon. Palvelu on sammutettu 16.3.2023.

Päättyneitä palveluita ovat:

Poistuvan VPN-portaalin tilalle on otettu käyttöön uusi portaali https://vpn.oulu.fi.

Kuten aikaisemminkin, myös jatkossa voit käyttää suojattua VPN-yhteyttä laitteellesi asennettavalla asiakasohjelmalla. Suositeltavat ohjelmat ovat OpenVPN ja FortiClient.

Lisätietoa ja ohjeita: Etätyöpöydät ja VPN

Alunperin palveluiden ilmoitettiin päättyvän tammikuussa 2023: Pulse Secure VPN poistuu käytöstä tammikuussa. Palveluiden käyttäjille annettiin kuitenkin lisäaikaa siirtyä korvaavien palveluiden käyttöön.

ICT-palvelut on Oulun yliopiston palveluyksikkö, joka tarjoaa it-palveluita sekä yliopiston että ammattikorkeakoulun opiskelijoille ja henkilökunnalle.

IT-palvelut opiskelijalle | Oulun yliopisto

Viimeksi päivitetty: 16.3.2023