Pysäköinti Linnanmaan kampuksella Oulun yliopiston autopaikka-alueet

Yleistä tietoa pysäköinnistä Linnanmaan kampuksella, ilmoitus poikkeuksesta uusien opiskelijoiden vuoksi pysäköinnissä ja pikaohje eParking kirjautumisesta

Yleiset periaatteet

Lähtökohtaisesti Linnanmaan kampusalueella ei ole täysin vapaasti pysäköitäviä autopaikka-alueita vaan autopaikka-alueiden käyttäminen edellyttää joko rekisteröitymistä oman organisaation autopaikka-alueen käyttäjäksi (lämmitystolpattomat ns. kylmät autopaikka-alueet) tai oman organisaation maksullisen autopaikka-alueen käyttöoikeuden lunastamista (lämmitystolppa- ja sähköauton latausalueet). Maksulliset ja aikarajoitetut vieraspysäköintipaikat on tarkoitettu lähtökohtaisesti Linnanmaan kampuksella vierailevien henkilöiden pysäköintiä varten.

Linnanmaan kampukselle pysäköinti organisaatioittain

Linnanmaan kampusalueella on neljä organisaatiota, joilla kullakin on omat pysäköintialueensa Autopaikka-alueen käyttöoikeuden varaaminen muulta kuin omalta organisaatiolta ei ole sallittua.

Pysäköintitavat Oulun yliopisto

Oulun yliopiston lämmitystolppa-, sähköautolataus- ja lämmittämättömät autopaikka-alueet ovat tarkoitetut yliopiston henkilökunnan, opiskelijoiden ja palveluntuottajien käyttöön.

Lisätietoa ja ohjeita opiskelijoille pysäköinnistä yliopiston oulu.fi sivulta https://www.oulu.fi/fi/yliopisto/kampukset/pysakointi-ja-autopaikat

Pysäköinninvalvonta Linnanmaan kampuksella

Pysäköinninvalvontaa kampusalueella suorittaa Oulun pysäköinninvalvonta säännönmukaisesti kiertämällä kaikki valvontaa koskevassa sopimuksessa mainitut pysäköintialueet.

Poikkeus pysäköinnissä ajalla 26.8- 25.9.2022

Uusien opiskelijoiden saapumisen vuoksi on yliopiston opiskelijoiden mahdollista pysäköidä poikkeuksellisesti OY Kylmät autopaikat alueille jo ennen rekisteröitymistään autopaikka-alueen käyttäjäksi. Poikkeus ei koske yliopiston lämmityspistokkeellisia autopaikkoja eikä oikeuta muiden organisaatioiden autopaikkojen käyttämiseen. Rekisteröityminen yliopiston autopaikka-alueiden käyttäjäksi tai yliopiston lämmityspistokkeellisen autopaikka-alueen käyttöoikeuden hakeminen on tehtävä kuitenkin viimeistään ennen poikkeusajan päättymistä.

Pikaohje kirjautumisesta eParking järjestelmään

eParking kirjautumissivulla https://eparking.fi/fi#!/ valitse Kirjaudu HAKA-tilillä

seuraavaksi valitse HAKA kirjautumissivulla oma organisaatiosi ja jatka varauksen tekemiseen

Mikäli järjestelmä kysyy palveluntarjoajaa, valitse Oulun yliopisto ja tee sen jälkeen varaus Uusi varaus toiminnolla haluamallesi yliopiston pysäköintialueelle.

Kampuspalvelut

Viimeksi päivitetty: 29.8.2022