Sivuainekokeet humanistisessa tiedekunnassa, kevät 2024

Humanistisen tiedekunnan sivuainekokeiden tiedot löytyvät Sivuaineopinnot -sivulta.

Humanistisessa tiedekunnassa tänä keväänä järjestettävien sivuainekokeiden ajankohdat, ilmoittautumisohjeet ja muut tiedot on nyt pääosin päivitetty Sivuaineopinnot -sivulle: https://www.oulu.fi/fi/opiskelijalle/opintojen-suorittaminen/sivuaineopinnot#161.

Suuri osa humanistisen tiedekunnan sivuaineista on ns. vapaita sivuaineita, joihin ei ole hakua.

Sivuaineet opinto-oppaalla: https://opas.peppi.oulu.fi/fi/sivuainetarjonta-ja-muut-opintokokonaisuudet/18714?period=2024-2025

Alla olevassa listassa ovat humanistisen tiedekunnan haettavat/rajoitetut ja vapaat sivuaineet. Kattavin tieto on opinto-oppaalla (Huomioi etenkin Tietoa opinnoista -välilehti kunkin sivuaineen kohdalla).

Sivuaineet, joissa opinto-oikeus on haettava tai rajattu:

• historia / tieteiden ja aatteiden historia (vapaa sivuaineoikeus historia-, kulttuuri- ja viestintätieteiden tutkinto-ohjelman opiskelijoille, muut hakevat sivuaineoikeutta osallistumalla sivuainekokeeseen)
  • englannin kieli
  • saksan kieli ja kulttuuri
  • informaatiotutkimus
  • ruotsin kieli
  • pohjoissaame
  • ranskan kieli
  • suomen kieli
  • suomi toisena ja vieraana kielenä (ei hakua, mutta suomen kielen perusopinnot 25 op tulee olla suoritettu ennen opiskelun aloittamista)
  • viestintä (HUOM: seuraava sivuainevalinta on syksyllä 2025 -- haku tapahtuu ilmoittautumalla Pepissä kurssille 695100P Johdatus viestintään)
  • logopedia (kahdeksan paikkaa, joista kiintiöidään neljä erityispedagogiikan opiskelijoille ja kaksi psykologian opiskelijoille, haku erillisen opiskeluoikeuden hakulomakkeella Eformissa)