Suomen yliopistot antavat tukensa Ukrainalle

Huolien käsittelyyn on saatavilla apua, ja häiritsevä käytös toisia yliopistolaisia kohtaan ei ole sallittua.
University of Oulu

Ukrainan tapahtumien valossa Oulun yliopisto haluaa muistuttaa koko yliopistoyhteisöä keskinäisen tuen tärkeydestä ja saatavilla olevasta avusta. Meille ensisijaista on aina opiskelijoidemme, työntekijöidemme ja laajemman kansainvälisen tiedeyhteisön terveys ja turvallisuus.

Jos olet huolissasi tai ahdistunut mahdollisuudestasi jatkaa opintojasi/työtäsi tai etsit keskusteluapua, palveluita on saatavilla:

Yliopistopastori Ari Savuoja, puhelin 040 524 5919 ja sähköposti yliopistopastori@oulu.fi

Oulun kaupungin mielenterveyspäivystys

Oulun kriisikeskus

Akuutissa tilanteessa ota yhteyttä 24/7 kriisipuhelinnumeroon (09) 2525 0113.

Henkilökunnan käytettävissä ovat työterveyspalvelut, lisätietoja henkilökunnan intranetistä Patiosta.

Oulun yliopistolla on nollatoleranssi kiusaamiseen tai häirintään. Jos kohtaat häiritsevää käytöstä, ilmoita siitä täällä.

Suomen yliopistojen rehtorineuvosto UNIFI ry ilmaisee tukensa Ukrainalle ja erityisesti sen yliopistoyhteisölle. Kaikki suomalaiset yliopistot yhdessä tuomitsevat Venäjän sotatoimet Ukrainassa. Oulun yliopisto ja muut suomalaiset yliopistot selvittävät yhdessä Scholars at Risk (SAR) Finlandin kanssa mahdollisuuksia vastaanottaa ukrainalaisia ​​opiskelijoita ja tutkijoita suomalaisiin yliopistoihin.

Yliopistoyhteisössämme on noin 150 jäsentä, jotka ovat joko Ukrainasta, Venäjältä tai Valko-Venäjältä – näistä venäläiset opiskelijat ovat suurin ryhmä.

Ajatuksemme ovat kaikkien tilanteesta kärsivien ja heidän perheidensä, ystäviensä ja rakkaittensa kanssa tänä haastavana aikana.

Viimeksi päivitetty: 25.2.2022