Tervetuloa kirjastoon, uusi opiskelija!

Oulun yliopiston kirjastosta löydät kurssikirjat, artikkelit ja muut tieteelliset julkaisut sekä paljon muuta! Kirjaston tiloissa voit opiskella ja oleilla, tehdä ryhmätöitä ja lukea. Kirjastosta saat myös neuvoa ja opastusta tietoaineistojen käyttöön ja tiedonhakuun paikan päällä tai etäyhteyksin. Lue tästä muutama vinkki, joilla pääset sujuvasti alkuun.

Ota kirjaston käyttö haltuun kätevästi Uuden opiskelijan oppaan avulla! Oppaasta löydät juuri sinulle tarpeellisen, tiivistetyn tiedon kirjastosta ja sen palveluista.

Kurssikirjat ja muut kirjastoaineistot sekä painetussa että sähköisessä muodossa löydät Oula-Finnasta. Elektronisia kurssikirjoja ja muita e-aineistoja pääset käyttämään Oula-Finnan kautta kirjautumalla yliopiston käyttäjätunnuksella. Painettujen aineistojen lainaamiseen tarvitset kirjastokortin, jonka saat kätevimmin käyttöösi Tuudo-mobiilisovelluksessa. Tarkemmat ohjeet löydät yllä mainitusta Uuden opiskelijan oppaasta.

Kannattaa tutustua myös kirjaston verkkosivuihin.

Seuraamalla meitä somessa pysyt kärryillä ajankohtaisista asioista kirjastossa:

Tsemppiä opintojen alkuun ja nähdään kirjastossa!

Viimeksi päivitetty: 11.8.2023