Tiesitkö, että etätyöpöytien kautta voit käyttää yliopiston lisensoimia ohjelmia?

Yliopiston etätyöpöytäpalvelimilla on monia erikoisohjelmistoja ja tieteenalakohtaisia ohjelmistoja opiskelijoiden, tutkijoiden ja henkilökunnan käyttöön. Etätyöpöytien ohjelmistoja voit käyttää paitsi yliopiston työasemilla ja läppäreillä, myös omilla laitteillasi kampuksella ja kotona. Niiden käyttö on sinulle ilmaista, joten tämä etu kannattaa hyödyntää!
nainen istuu sängyllä, kuuntelee kuulokkeilla ja kirjoittaa laptopilla

Etäpalvelimet ja niiden kautta käytettävät ohjelmistot on lueteltu ohjeessa: Etätyöpöydät (OY) (oulu.fi).

Yleensä etätyöpöydän käyttöä varten tarvitset VPN- ja etätyöpöytäyhteysohjelmat, mutta AVD-etätyöpöydälle pääset pelkällä nettiselaimella. Katso tästä, miten asennat tarvittavat ohjelmat:

Opiskelijana voit asentaa joitakin yliopiston lisensoimia ohjelmia omalle laitteelle maksutta tai maksusta. Lue niistä lisää: Ohjelmistot opiskelijan käyttöön | Oulun yliopisto.

Viimeksi päivitetty: 14.9.2023