Todistusvalinnan ja avoimen väylän tulokset on julkaistu – Oulun yliopisto onnittelee uusia opiskelijoita

Ylioppilastutkintotodistuksen perusteella valittavat uudet opiskelijat Oulun yliopiston kandidaatti- ja maisterikoulutuksiin on valittu. Todistusvalinta valmistui 27.5.2024, ja valitut saavat ilmoituksen siitä Opintopolku-palvelussa. Valitun tulee ottaa opiskelupaikka vastaan 11.7. klo 15 mennessä. Onnea kaikille uusille opiskelijoille ja tervetuloa Oulun yliopistoon!

Suurin osa kandidaatti- ja maisteriohjelmiin yhteishauissa valituista opiskelijoista saa opiskelupaikan ylioppilastodistuksen perusteella. Osuus vaihtelee tutkinto-ohjelmittain. Maisterihakukohteissa todistusvalinta ei ole käytössä.

Loput Oulun yliopiston opiskelupaikat täytetään touko–kesäkuussa järjestettävien valintakokeiden perusteella. Valintakokeiden tulokset valmistuvat viimeistään 4.7. Tieto varasijoilta hyväksytyille opiskelijoille lähetetään 6.8. mennessä.

Hakijoita kevään toisessa yhteishaussa maaliskuussa oli 18 356. Täytettävänä on kaikkiaan 2 448 opiskelupaikkaa. Suosituimmat hakukohteet olivat lääketiede, kauppatieteet, psykologia ja luokanopettaja.

Yliopistoon on mahdollista päästä tutkinto-opiskelijaksi aiemmin suoritettujen opintojen perusteella yliopistojen avoimen väylän haussa. Myös avoimen väylän haussa Oulun yliopiston tutkinto-ohjelmiin valittavat opiskelijat ovat saaneet tiedon saamastaan opiskelupaikasta 27.5. mennessä, ja paikka on otettava vastaan 11.7. klo 15 mennessä. Yliopistojen avoimen väylän haussa oli 240 aloituspaikkaa kandidaattiohjelmiin ja 24 maisteriohjelmiin.

Lukuvuoden 2024–2025 opinnot käynnistyvät suurimmalla osalla opiskelijoista 2.9. alkavalla orientaatioviikolla, joka järjestetään kampuksilla. Lääketieteen ja hammaslääketieteen opiskelijat aloittavat opintonsa jo 15.8.

Oulun yliopiston uuden opiskelijan verkkosivuille on koottu tietoa opintonsa aloittaville opiskelijoille.

Viimeksi päivitetty: 27.5.2024