Tukea etäopiskeluun!

Etäopiskelu voi olla haastavaa, haethan tarvittaessa apua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Tarjoamme opiskeluun monenlaista tukea:

• Katso vinkkejä etäopiskeluun.
  • Omaopettaja on lähiohjaajasi, häneltä saat tukea opiskeluun ja sen suunnitteluun liittyvissä kysymyksissä.
  • Koulutuksen lähipalveluun voit olla yhteydessä kaikissa opiskeluun liittyviin kysymyksissä. Jos koet tarvetta henkilökohtaiseen keskusteluun, varaa aika koulutussuunnittelijalle.
  • Opintopsykologit tarjoavat ohjausta esimerkiksi opiskelutaitoihin, ajankäyttöön, jaksamiseen ja stressiin tai jännittämiseen liittyvissä kysymyksissä.
  • Opinto- ja uraohjaajat tarjoavat tukea, jos tulevaisuuden suunta tai työelämäkysymykset mietityttävät.
  • Terveyteen ja sairauden hoitoon liittyvää apua saat YTHS:ltä. Tutustu myös YTHS:n ennaltaehkäiseviin materiaaleihin sekä Self-verkkopalveluun.
  • Oulun yliopiston ylioppilaskunta OYY tarjoaa palveluita ja neuvontaa koulutuksen ja arkielämän ongelmatilanteisiin.

Webinaarit ja workshopit:

• Itsenäisen opiskelun tukipaketti -webinaari: tallenteessa käydään läpi taitoja, joita itsenäinen opiskelu vaatii sekä tarjotaan käytännön vinkkejä, miten itsenäisestä opiskelusta voi tehdä sujuvampaa ja antoisampaa.
  • Motivaatio saa liikkeelle -webinaari: tallenteessa käsitellään motivaatio, mihin sitä tarvitaan, miten motivaatiota herätellään ja vahvistetaan, entä mitä tehdä, jos motivaatio on kadoksissa?
  • Ajanhallinta-workshop kampuksella 17.11.2020 klo 12.15-13.45: Ilmoittautumiset 13.11 mennessä (rajoitettu osallistujamäärä): pia.partanen (at) oulu.fi.
  • Yhdessä etänä -tapahtuma 26.11.2020 klo 10-11: Verkkotilaisuus, jossa voi esittää kysymyksiä etäopiskeluun liittyen. Tilaisuudesta uutisoidaan opiskelijalle- uutisissa.
  • Opiskeluhyvinvoinnin tukeminen -webinaari 1.12.2020 klo 12.15-13.15: Kuinka tukea ja ylläpitää omaa opiskeluhyvinvointia ja jaksamista? Mitä kannattaa ottaa huomioon etä- ja lähiopiskelussa? Tilaisuudesta uutisoidaan opiskelijalle- uutisissa.

Lisätietoja:

Viimeksi päivitetty: 29.3.2021