Turnitin plagioinnin tarkastus Moodlessa

Moodleen on luotu kurssialue, jossa opiskelijat voivat tarkistaa oman tekstivastaavuutensa muihin aineistoihin/lähteisiin verrattuna. Indeksoimalla oman työn Turnitin vertailuaineistoon voi suojata omia tekijänoikeuksiaan.

Opinnäytteiden kohdalla Turnitin tarkistus tehdään osana Laturiprosessia. Opiskelija voi kuitenkin tarkistaa lähdeviittaukset ja tekstivastaavuudet avoimessa ympäristössä (Moodlen kautta) ennen opinnäytetyön viimeisen version lataamista Laturiin valitsemalla kohdan "Tekstin vastaavuuden tarkistus ilman indekstointia". Huomaathan, että opiskelija voi tarkistaa Turnitinissa myös muita kuin opinnäytetöitä.

Kurssialue Moodlessa: YO: Avoin Turnitin Similarity -tarkistus 2024 / Open Turnitin Similarity check 2024
Kurssiavain: Turnitin2024

Mikäli sinulla on kysyttävää Turnitin plagioinnintarkastukseen liittyen, otathan yhteyttä osoitteeseen turnitin@oulu.fi.

Viimeksi päivitetty: 25.1.2024