Uusi opiskelija: tutustu sähköiseen tenttipalvelu EXAMiin

Sähköinen tenttipalvelu EXAM on Oulun yliopiston ja Oamkin yhteinen järjestelmä, jolla suoritetaan tenttejä.

EXAMissa tentit voidaan suorittaa kahdella eri tapaa: opiskelijan oman aikataulun mukaan videovalvotuissa sähköisen tentin tiloissa tai omakonetenttinä opettajan määrittelemänä ajankohtana videovalvottujen tilojen ulkopuolella.

Oulun EXAM-palveluun kuuluu neljä valvottua tenttitilaa, jotka sijaitsevat Linnanmaan, Dentopoliksen, Oamk Kontinkankaan ja Oamk Oulaisten kampuksilla. Kaikki tenttipisteet ovat sekä Oulun yliopiston että Oamkin opiskelijoiden käytettävissä. Lisätietoa sähköisen tentin tiloista.

Tenttivierailu on EXAMia käyttävien korkeakoulujen tarjoama lisäpalvelu. Tenttivierailu tarkoittaa sitä, että voit lainata muiden EXAM-korkeakoulujen tiloja omien tenttiesi suorittamiseen. Voit siis suorittaa Oulun yliopiston opintoihin kuuluvan tentin esimerkiksi Rovaniemellä tai Joensuussa. Tenttivierailun tekemiseen liittyy rajoituksia, joihin tulee tutustua ennen tenttivierailuvarauksen tekemistä. Lisätietoa tenttivierailusta.

Voit harjoitella EXAMin käyttöä testitentillä. EXAM-tiloissa on myös piirtonäyttöjä, joiden käyttöä voi niin ikään harjoitella omalla testitentillä. Lisätietoa testitenteistä.

Opiskelijoiden EXAM-ohjeet löytyvät osoitteesta https://ict.oulu.fi/5330/. Sivulle päivitetään myös ajankohtaistiedotteita, joten ota sivu seurantaan tallentamalla se esimerkiksi selaimesi kirjanmerkkeihin!

Onnea alkavalle syyslukukaudelle toivottaa,

Oulu EXAMin pääkäyttäjät