Uusia elektronisia hakuteoksia maantieteen, kasvatustieteen ja tieteen historian aloilta

Kirjastoon on hankittu uusia elektronisia ensyklopedioita tieteen historian ja filosofian, maantieteen sekä kasvatustieteen aloilta – nämä uutuudet ovat käytössäsi kirjautumalla Oula-Finnaan Oulun yliopiston käyttäjätunnuksella. Oulun yliopiston sisäverkossa e-aineistot ovat luettavissa Oula-Finnassa ilman erillistä kirjautumista.

International Encyclopedia of Human Geography

International Encyclopedia of Human Geography tarkastelee politiikan, talouden, rotusuhteiden ja muuttoliikkeen kysymyksiä ihmismaantieteellisestä näkökulmasta. Tämä kattavan hakuteoksen päivitetty toinen painos tarjoaa asiatietoa, historiallisia näkökulmia, teoreettisia lähestymistapoja, kirjallisuuskatsauksia sekä myös ajankohtaisia ​​keskusteluja ihmismaantieteen laajalta kentältä.

Kirjan tiedot ja käyttöliittymä Oula-Finnassa

Kirjaa pääset lukemaan klikkaamalla käyttöliittymän (Elsevier ScienceDirect Books / Elsevier ScienceDirect Books Complete) linkkiä.

International Encyclopedia of Education

International Encyclopedia of Education (4. painos) on päivitetty hakuteos ajankohtaisista kiinnostuksen kohteista ja kehityssuunnista kasvatustieteissä. Ensyklopedia esittelee kasvatustieteellisen tutkimuksen, teorian ja käytäntöjen historiaa ja kehitystä sekä tarkastelee kriittiseseti niin kasvatustieteilijöiden saavutuksia kuin alan ajankohtaisista haasteita.

Kirjan tiedot ja käyttöliittymä Oula-Finnassa

Kirjaa pääset lukemaan klikkaamalla käyttöliittymän (Elsevier ScienceDirect Books) linkkiä.

Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences

Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences sijaitsee monen eri tieteenalan risteyskohdassa ja yhdistää niiden lähestymistapoja – erityisesti tieteen historiaa, filosofian historiaa, nykyajan tiedefilosofiaa sekä aatteiden historiaa ja kulttuurihistoriaa. Teos kokoaa yhteen yli 100 filosofia, tieteen historioitsijaa, matematiikan ja lääketieteen historioitsijaa ja tarjoaa kattavan kuvan varhaismodernista filosofiasta ja tieteistä.

Kirjan tiedot ja käyttöliittymä Oula-Finnassa

Kirjaa pääset lukemaan klikkaamalla käyttöliittymän (EBSCOhost Ebooks) linkkiä.

Viimeksi päivitetty: 9.1.2023