Valintakokeet Linnanmaan kampuksella 23.5.-10.6.2022

Yliopiston uusien opiskelijoiden valintakokeet alkavat maanantaina 23.5. ja jatkuvat 10.6. saakka. Valintakokeet toteutetaan koronapandemiaa edeltäneellä tavalla noudattaen terveysviranomaisten ohjeistuksia.
Hands on a laptop

Vilkkaimpia valintakoepäiviä tulevat hakijamäärien perusteella olemaan

- 24.5. lääketieteen ja hammaslääketieteen alojen valintakokeet

- 27.5. pääosa kasvatustieteellisen alan valintakokeista

- 31.5. tekniikan alan DIA-valintakokeet

- 7.6. kauppatieteiden valintakokeet

Valintakoeaikataulu 2022

Tässä yhteishaussa noin 70 prosenttia uusista opiskelijoista valitaan ylioppilastodistusten perusteella. Hakijoille ilmoitetaan valinnasta Oma opintopolku -verkkopalvelussa 30.5.2022 mennessä.

Pysäköinti

Pysäköinninvalvonta Linnanmaan kampuksella keskeytetään sekä yliopiston että ammattikorkeakoulun autopaikka-alueiden osalta valintakoepäivien ajaksi. Yliopistolaisten kannattaa kuitenkin huomioida, että pysäköintitilaa voi valintakoeviikoilla olla tavallista vähemmän.

Muiden Linnanmaan alueen toimijoiden autopaikka-alueilla pysäköinninvalvonta jatkuu normaalisti kuten myöskin yleisiä katuosuuksia ja maastopysäköintiä koskeva valvonta.

Viimeksi päivitetty: 20.5.2022