Vanhoja kirkkoja, hautoja ja löydöksiä – Tervetuloa historialliselle kirkkokierrokselle!

Tule mukaan tutustumaan Oulun alueen kulttuurihistoriaan! Tutustumme kierroksen aikana kolmeen Oulun seudun vanhaan kirkkoon ja niiden salaisuuksiin.
Group of explorers in nature

Oulun yliopisto tukee yhteisönsä jäseniä järjestämään täysin uusia tapahtumia ja tempauksia.

Kaikille avoin ja maksuton, Oulun alueen kulttuurihistoriallinen ekskursio on yksi näistä uusista ideoista, joita yhteisömme sisältä löytyi. Idea kumpusi kulttuuriantropologian ja arkeologian opiskelijoilta, jotka halusivat avata arkeologian jännittäviä ovia myös muille aiheesta kiinnostuneille. Oulun alueella onkin laajasti mielenkiintoisia historiallisia kohteita.

Kierros on avoin ja maksuton kaikille aiheesta kiinnostuneille. Bussiekskursio kiertää kolme kohdetta: Haukiputaan kirkon, Oulun tuomiokirkon sekä Kempeleen vanhan kirkon. Ekskursion asiantuntijoina on kolme arkeologian asiantuntijaa Oulun yliopistosta.

Ilmoittautuminen kierrokselle on nyt auki! Lue tapahtumasta lisää ja tule mukaan tutkimaan lähialueemme historiaa!

Syksyn edetessä myös muita yliopistoyhteisön ideoimia aktiviteetteja käynnistyy. Elo-syyskuussa muun muassa uusi elokuvakerho aloittaa kuukausittaiset tapaamisensa. Pysy kuulolla ja seuraa opiskelijoiden uutisvirtaa oulu.fi-sivuilla sekä Tuudossa!

Viimeksi päivitetty: 14.8.2023