Vapaalippuja saatavilla vielä Ortotopologian lopulliset alkeet -näytökseen 20.9.

Oulun yliopisto tarjoaa yliopistoyhteisölle kaksi Ortotopologian lopulliset alkeet -näytöstä. Huippusuosion saanut näytelmä kertoo edesmenneestä pseudotieteilijästä ja ortotopologian dosentista Aapo Heikkilästä.
Näyttelijä Mika Nuojua Aapo Heikkilänä kirjoittamassa liitutaululle. Teksti L1 Ortopologian lopulliset alkeet.

Tiistaina 20.9.2022 klo 18.00 alkavaan näytökseen on vielä tarjolla vapaalippuja henkilöstölle ja opiskeljoille. Ilmoittaudu näytökseen tästä linkistä.

Torstaina 15.9.2022 järjestettävä näytös on loppuun varattu. Näytelmä esitetään Linnanmaan kampuksella L1-salissa klo 18.00 alkaen. Näytelmä on suomenkielinen, ja sen kesto on 90 minuuttia. Lisätietoa näytelmästä: www.aapolopullisetalkeet.net

Ilmoittautumisen vahvistusviesti toimii pääsylippuna näytelmään, tarkista tarvittaessa roskapostikansiosi.

Viime keväänä esitetyillä huippusuosituilla näytöksillä kerättiin 44 000 euroa Oulun yliopiston opiskelijoiden virkistys- ja mielenterveystyöhön.

Ohjaaja Markku Pölönen: ”Ylitse tieteellisten ansioiden, Aapo Heikkilän elämäntyön merkitys on poikkeusyksilössä, joka antoi Oulun yliopistolle humaanit kasvot ja herätti nykyäänkin erittäin ajankohtaisen kysymyksen: Onko viisasta uhrata huumori ja inhimillinen lämpö aikamme poikkeuksia suvaitsemattoman tehokkuuden alttarille? Ortotopologian peruskäsitteistöön kuuluu Heikkilän kehittämä ultrafiltteri, se ei pelkästään suodata yhtälöistä numeroita pois, vaan nostaa hymyn huulille ja palan kurkkuun: miten rohkea ihminen!”

Lisätietoa yliopistoyhteisön näytöksistä: alumni@oulu.fi

Viimeksi päivitetty: 21.9.2022