Ville-Valtteri Visuri nimitetty apulaisprofessoriksi

Dosentti, TkT Ville-Valtteri Visuri on nimitetty teräksenvalmistuksen kestävän primäärimetallurgian apulaisprofessorin 5-vuotiseen tenure track-tehtävään.

Visuri väitteli tekniikan tohtoriksi prosessitekniikan alalta Oulun ylipistossa vuonna 2017 ja sai dosentin arvon Oulun yliopistosta vuonna 2020.

Visuri on toiminut aiemmin tutkimuspäällikkönä Outokumpu Stainless Oy:llä vastaten mallinnukseen liittyvästä tutkimus- ja kehitystoiminnasta sekä osa-aikaisena yliopistotutkijana Oulun yliopistolla. Tätä ennen hän toimi tutkijatohtorina, tohtorikoulutettavana ja tutkimusavustajana Oulun yliopistossa vuosina 2011-2020. Visuri on toiminut vierailevana tutkijana Aachenin teknillisellä korkeakoululla vuosina 2014 ja 2019.

Visurin tutkimusalueita ovat erityisesti valokaariuuni-, konvertteri- ja senkkaprosessien mallinnus ja mallinnusta tukevat koejärjestelyt laboratorio- ja tehdasmittakaavassa.

Visuri aloittaa uudessa toimessaan kesäkuussa 2022

Viimeksi päivitetty: 19.5.2022