Yhteishaku päättyi - kauppatieteet yksi suosituimmista hakukohteista

Tällä viikolla päättyneessä korkeakoulujen toisessa yhteishaussa Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun suomenkielisiin tutkinto-ohjelmiin haki yhteensä 2 625 hakijaa. Ensisijaisia hakijoita kauppakorkeakoulun kohteisiin oli 651.

Korkeakoulujen toisessa yhteishaussa haettiin suomenkielisiin koulutusohjelmiin. Kauppatieteelliset tutkinto-ohjelmat olivat jälleen Oulun yliopiston suosituimpien hakukohteiden joukossa. Kauppatieteiden kandidaatti- ja maisteriohjelmaan haki 2 505 hakijaa (2021: 2 571 hakijaa), joista 75 haki avoimen väylän hakukohteen kautta. Hakijamäärässä tapahtui pientä laskua kuten suurimmassa osassa Oulun yliopiston hakukohteita.

Laskentatoimen maisteriohjelman hakijamäärä pysyi sen sijaan lähes ennallaan. 120 hakijasta (2021: 126 hakijaa) 51 oli asettanut hakukohteen ensisijaiseksi toiveekseen. Aloituspaikkoja tutkinto-ohjelmaa on tarjolla 10.

Kauppatieteiden kandidaatti- ja maisteriohjelmaan aloituspaikkoja on yhteensä 225. Avoimen väylän kautta hakeneille paikkoja on tarjolla 55, mikä on 25 paikkaa enemmän kuin edellisvuonna.

Kaikkiaan kevään 2022 yhteishakukierroksilla Oulun yliopiston kauppakorkeakouluun hakijoita oli 3 909. Kokonaishakijamäärässä tapahtui pientä nousua edellisvuoteen verrattuna.

Hakijamäärät ovat alustavia ja niihin voi tulla muutoksia tarkistusvaiheessa.

Opiskelijavalintojen aikataulu

Opiskelijavalinnat kandidaattiohjelmiin tehdään suurelta osin ylioppilastodistusten perusteella. Todistusvalintojen tulokset julkaistaan viimeistään 30.5.2022. Valintojen etenemistä hakijoiden kannattaa seurata Oma Opintopolusta.

Kauppatieteellisen alan valintakokeet järjestetään 7.6.2022 kello 12-15. Katso lisätietoja valintakokeesta kauppatieteellisen yhteisvalinnan sivuilta.

Opiskelijavalinnan tulokset ilmoitetaan Opintopolussa viimeistään 8.7.2022.

Viimeksi päivitetty: 1.4.2022